Ett Rosa Bandet kort

Hej och hallåå!

Även jag, Cyllan har gjort ett alster på månadens tema: Rosa Bandet.
Jag har faktiskt inte tänkt såå mycket på de småå rosa banden som dyker upp varje höst i butiker, tv och på nätet men när Lilla07an ville köra temat fick jag upp ögonen lite extra för bandet och vad det står för.
Jag måste erkänna att jag har nog förträngt det lite eftersom vi har haft 
bröstcancer i släkten. Man vill inte tänka på sjukdomen  som mina tjejer kanske har ärvt från både mig och maken.

♥ ♥ ♥

Det blev ett ”tänker på dig” -kort till en vän som precis förlorat sin mamma
p g a cancer (prickarna på Ä:et på dymotexten syns inte på bilden)

Den första bilden jag fick upp i mitt huvud när jag tänkte Rosa Bandet var ett kort dekorera  med olika rosa band såå det fick bli en tur inom en symaskin- affären i stan för att shoppa på mig ett lite rosa band i olika mönster och nyanser.
Jag klistrade fast banden på en pappbit och fäste ändarna på baksidan innan jag satte fast allt på den vit kortstomme. Stämpelmotivet är häärliga Ella, flicka kramar hjärta från Tingtura som jag fixat till lite genom att rita dit skor, strumpor och en glad mun. Hon är färglagd med Promarks och dit satt med 3D-kuddar. Min enda dekoration på kortet fick bli en silverfärgad säkerhetsnål (tänkte på orginalbandet som sitter fast med en såån😀 )

♥ ♥ ♥

I år har jag faktiskt köpt ett Rosa Band (på Lindex) – gör du det med!

Sköt om er!!!
Kraaam C

4 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Kort

4 responses to “Ett Rosa Bandet kort

  1. Vilken kul idé med bara band! Den kanske jag liftar någon gång!🙂

    Kram/ Karin

  2. Lilla07an/Maria

    Så söt stämpel🙂 Rolig idé med bara band så där.

    /M

  3. UUUnderbart kort vännen!!😀 Så snyggt med alla banden… blri ju nästan ett mönsterpapper av dem!!😀

  4. Eva

    Härligt kort och så kul ide med att använda band till hela bakgrunden.
    Krammmmmm

Kommentera

