Rosa bandet – ett band för livet


Hej!

Idag tänkte jag, Lilla07an, presentera vårt månadstema. Ett tema som är väldigt aktuellt just nu. Jag tänker naturligtvis på det Rosa Bandet.  Visste ni att kampanjen körs för 8:e gången i rad nu? För att läsa mer om kampanjen tryck på loggan här nedan.


Rosa Bandet har inte betytt så mycket för mig personligen förut. Det har varit en fin kampanj, en fint litet tecken att bära på jackan, men inte mycket mer än så.

Men plötsligt så händer det. Det där som gör att ögonen öppnas och man ser världen på ett helt annat sätt. Och så blir min familj drabbad av en fiende. En fiende som stavas CANCER. Dagen när hon berättade för oss går inte att beskriva med någon annan färg än svart. Hjälp! Min mamma har bröstcancer!

Tankarna har åkt många varv och gör det fortfarande. Just nu är mamma mitt uppe i sin behandling. En behandling som jag inte önskar någon att få genomgå. Att stå vid sidan och se smärtan, rädslan och oron i hennes ögon är bland det värsta jag varit med om.

Hon klagar aldrig, är glad och ser precis ut som min mamma brukar göra, fast utan hår. Och för mina barn är hon ”momme” – med en halsduk på huvudet.

Forskningen har kommit långt men fortfarande finns det dem som dör av bröstcancer. Den skuggan ska inte behöva ligga över någon som får beskedet bröstcancer.

Köp ett rosa band!

/M

7 kommentarer

Filed under Layouter, Lilla07an/Maria

7 responses to “Rosa bandet – ett band för livet

  1. Loreleii

    många rosa band hinner det bliinnan jag är klart med oktober… Ju fler desto bättre. Kramar I massor!

  2. Tycker din LO är tok-läcker fast den tar upp ett smärtsamt ämne
    Tack vare dig och temat har jag köpt på mig ett rosa band – en droppe i havet men många droppar småå gör en stoor pöl😉
    En stoor KRAM till både dig och din mamma
    Kraaam C

  3. En av de värsta saker en familj kan råka ut för! Att få ett cancerbesked.
    Vet vad du går igenom.. själv har jag min bästa väninna i den samma sitsen som din mor. Nu är hon snart färdigbehandlad och prognosen är väl rätt god som jag förstår det.
    Men även jag uppmanar alla att göra en liten insats för kampen mot bröstcancer – köp det Rosa Bandet!

  4. Eva

    Ååå jag får gåshud…. men så vackert att scrappa om något så smärtsamt, så fint, många kramar till dig och din mamma.
    Eva

  5. Underbar LO vännen!! Å du skriver så fint så jag blir röd till tårarna. På SS-träffen var det också fantastiskt många fina bidrag till rosa bandet-utmaningen… Jag tycker att det är ett sååå fint initiativ detta!!

    Kraaaaaaamar!!

  6. Har tårar i ögonvråna… Jag håller alla tummar jag har för dig och framförallt för din mamma! Ett cancerbesked är inget man önskar sin värsta fiende… Jag vill säga att jag vet hur du känner, men dina känslor kan ingen ta ifrån dig – jag bara hoppas att någon finns för dig så du orkar finnas för din mamma…

    Bamsestora kramar till dig!!
    //Linda

Kommentera

