Loreleii presenterar sig

Många undrar hur jag fått mitt nick ”Loreleii”, många har trott att det haft med serien Gilmore Girls att göra. Sanningen är att lillebror gav mig nicket när vi spelade Quake i slutet av 90-talet😉 Och sedan dess har det följt mig nästan lika nära som mitt riktiga namn Karin. Jag bor i Södertälje, söder om Stockholm tillsammans med maken och våra två trollungar. Jag hade ingen 30 årskris när jag fyllde för ett par år sedan, den var avklarad redan innan.😉 Jobbar gör jag också, när jag inte scrappar eller är med familjen. Är Leg. Audionom vilket innebär hörselrehabilitering för min del.

Jag började scrappa 2008 (går det så fort! Jag skrev först årsskiftet 2009/2010 men insåg att jag tappat ett helt år!). Blev inspirerad av ett underbart dopkort till dottern från en vän som scrappat i många år. Jag har henne att tacka för att jag hittat denna underbara hobby som gör så gott för själen. Är mer kortmakare än LO-skapare men slänger ihop en och annan LO eller alter när tillfälle bjuds ;) Försöker blanda pasteller med mer färgglatt men det är för det ”ljuvliga” som hjärtat slår hårdast. Skulle gärna ha ett helt rum att scrappa i men trängs med klädhängarna i klädkammaren😀 Favoriter just nu är vackra stämplar, småmönstrade papper och självklart blommor i massor! Kan inte vara utan mina distresser och min skärmaskin.

Jag avskyr verkligen att vara framför kameran, så maken fick verkligen kämpa för att få ett användbart kort. Resultatet blev som ni ser, lite ansträngt och purket😉 Men men, nu är det ju så jag ser ut på kort! Har använt ett paintables-ark som legat på lur i över ett år! Färglagt med distresser. Dekorerat med vad jag tycker känns som ”jag”, dvs blommor! Några rub-ons fick bli hörn-deko vid namnet samt journalingruta. Har hittat en ny favorit i Glimmer-mist, här i färgerna ”Sugar Plum Fairy” & ”Creme de Rouge”.

Frågan om jag ville bli DT här på Scrapptorget kom som en total överraskning och jag har nog fortfarande inte riktigt fattat att det är sant! Jan inte annat än bocka och buga för att ni tror på mig och jag hoppas kunna komma med lite inspiration som tack för äran! Det är en spännande höst och vinter som väntar!

7 kommentarer

Filed under Loreleii, Scrapptorget

7 responses to “Loreleii presenterar sig

  1. Lilla07an/Maria

    Välkommen! Fin LO. Jag är så imponerad på er som färglägger så fint. Vingarna tyckte jag var superfina!
    Kram/M

  2. Eva

    Varmt välkommen! ååååå superfin lo jag bara älskar rosa mmmmmmmmm
    kram

  3. Ja, så underbar LO och varmt välkommen hit tjejjen…😀 Kraaaaaaaam

  4. Emily

    Så fint vännen! riktigt snygg färgläggning på Paintables-arket! Blir kul att följa dig även här!!
    Kram/E

  5. Välkommen i gänget, Loreleii

    Vilken lääcker LO

    Kraaam C

  6. Tack tjejer!🙂 Det kliar i scrapfingrarna idag… får se om jag kan knåpa ihop någon kort kanske, har några jag behöver få gjort innan nästa vecka🙂

    KRAM

Kommentera

