Pion Designs häärliga julpapper – ”Väntan på Tomten”

Tiingeliiing!

Jag, Cyllan äälskar julen och tro det eller ej men när det kommer till julfärger är jag väldigt traditionell (trots min färgglada sida :-D) så när jag fick chansen att skapa med de här häärliga julpapperna  tackade jag förståss JAA!!

Visst längtar man till julen –  tända ljus, pepparkaksbak och glögg när man ser de här underbara papperna – Väntan på Tomten från Pion Design

♥ ♥ ♥

Jag som inte gjort såå många LO:s i mina dar fick plötsligt lust att skapa en julig LO om förra årets julbak när jag satt med papperna i min hand.


Jag gillade baksidan av Adventskalender pappret såå mycket att det fick bli bakgrunden till min LO. Fyllde på med foton, bokstäver. ett par blommor och pepparkaksformar – enkel ja men åå såå julig😀

En närbild på det läckra pappret. Jag har  använt bokstäver från Prima Road Trip – Alphabet och Making Memories -Tiny Alphas.


Hittade de här läckra julstjärnorna från Prima -Prima Holiday Celebration – Snowflake och peppearkaksformarna är från You Do – MiniCookie Cutters.

♥ ♥ ♥

Kortmarkare som jag är fick jag förståss gjort ett par julkort också. Jag passade på att testa lite av alla de rustika idéer jag haft liggande i mina gömmor😀

På mitt första kort har jag använt Julgransvisa pappret och en bit säckväv.
Till de här korten fick min kantrivare och mina bruna chalkar jobba hårt😉

Klippte ut biljetterna från arket Tomtefabriken och chalkade även dem i brunt. Stämplade god jul (privat stämpel) på ett par och blingade lite på grangrenen med Stickles, Holly. Övriga dekorationer: en vit gardenia, kanelstång med rutigt band, snöre med kulor från Kort och Gott.

På mitt nästa kort har jag använt Änglahälsning pappret. (kom genast att tänka på min faster när jag såg det här pappret såå kortet kommer att landa hemma hos henne i jul).

En närbild på de underbara småå änglarna och de två söta flickorna på tagen från arket Tomtefabriken.
Övriga dekorationer: Stämpel från Prickiform, vit gardenia, kanelstänger, guldtråd, grovt snöre och lack med sigil. (har inte lackat förrut men köpte på mig en lackstång + sigil för ett par år sedan för att göra just ett sånt här gammaldags julkort och nuu har jag äntligen gjort det :-D)

Sist ut ett snabbgjort julkort – som ändå ser rätt ”arbetat ut” tack vare det fina vykortet från arket Stjärnhimmel – vars baksida jag satte som mönsterpapper bakom vykortet. Hade lite spillbitar av Julgransvisa som jag stansade ut ”grangrenar” i,  med min fermstans.
Övriga dekorationer: Stämpel från Prickiform (som jag stämplat med distressfärgen, Fired Brick), grönt  rutigt band,  röda blommor (You Do), guldig smyckesdel och liten guld brad.

♥ ♥ ♥

Innan jag säger tack och hej för idag vill jag passa på och tacka Jenny på Pion Design för att jag fick lov att skapa med de här hääärliga papperna.

Ha en fortsatt bra fredag och en trevlig helg
Kraaam C

3 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Julinspiration, Kort, Layouter, Pion Design

3 responses to “Pion Designs häärliga julpapper – ”Väntan på Tomten”

  1. Eva

    Å vilken härlig Lo, så fin. Man riktigt känner juldofterna strömma ut.
    Kram

  2. UUUUnderbar LO och vilka härliga kort!! Musmisgt värre… Å de där papprena är bara sååå himla döläckra!! Älskar detaljen med lack och att du använder säckväv!!😀

    Kraaaaaam

  3. Sååå himla fint! Både LOn och korten… Så läckert med jutesäcken och snörena… Gillar verkligen det lite ”robusta” och gammeldagsa (?) över dem!!!

    //Linda

Kommentera

