Hej, det är jag som heter Pia

Jag är en av de nya inspiratörerna här på Scrapptorget.  Jag har gått här och vetat om uppdraget i över en månad och bara väntat på att få avslöja detta! …och äntligen så är det dags!

Jag heter Pia Åstrand men är känd i cybervärlden som antingen SmultronPia eller i USA som StrawberryPia. Jag bor utanför Halmstad med min man och två busungar på 8 respektive 5 år. Dessa tre är ”offer” för scrapbookingen och syns allt som oftast på de alster som jag gör. Jag gör framför allt layouter och den teknik som jag främst använder mig av är doodling, dvs att rita på frihand med pennor på det du skapar. Jag gillar att prova på nya saker och är väl känd för att inte göra så söta och romantiska alster utan mer rejält och ”grabbigt”.

Det finns nog ingen penna i världen som jag inte provat, men jag har några favoriter. Zig Writer svart och brun, samt Signo white Uniball är de pennor som jag föredrar. Då det gäller val av produkter så gillar jag allt som inte är rosa och blommigt kan man säga…. huuu, det här är som att svära i kyrkan, flera av inspiratörerna här älskar rosa och blommor, och kanske var det därför jag blev vald?! För du kommer inte att få se mig skapa så mycket med dessa färger och material. Förutom att inspirera här så har jag ett uppdrag för Practical Scrappers.com en amerikansk inspirations blogg där uppmaningen är ”Using up our supplies” – vilket är ett mål som jag hat ganska svårt att följa… det finns ju så mycket fint som kommer hela tiden!🙂

Förutom scrapbooking så gillar jag att vara ute i naturen tillsammans med min familj, jag fotograferar gärna och har oftast med mig kameran på våra små utflykter. Jag gillar att scrappa det där vardagliga och tycker att födelsedagar och julaftnar är bland det svåraste att få till.

Det här var lite om mig och nu hoppas jag att du frågar på om det är något annat du undrar över när det gäller mig eller det jag skapar. Vill du se mer av det jag gör kan du gå in på min blogg: http://piasdoodling.blogspot.com

Tjingeling!

7 kommentarer

Filed under Pia, Scrapptorget

7 responses to “Hej, det är jag som heter Pia

  1. Lilla07an/Maria

    välkommen Pia! Å så fin LO du gjort!
    Kram /M

  2. Väääälkommen vännen!!
    Åhh jag bara ääälskar din knallgula LO… en alster jag själv aldrig hade kunnat skapa… mkt imponerad!!😀

    Kraaaaaaaam

  3. Loreleii

    Hehe… olikheter skapar ofta en bra helhet😉

  4. Pia

    Jaa, så kan man ju säga Loreleii… hihi
    Tack s¨mkt för välkomnandet!😀

  5. Varmt välkommen och vilken härligt färggrann Lo.
    Snyggt!
    Krammmmm

  6. Välkommen i gänget, Pia

    Gryymt läcker LO

    Kraaam C

  7. GRATTIS Pia🙂

    Kram
    Anne

Kommentera

