Ett kit från Scraplagret


Hej hej!

För ett par veckor sedan fick jag, Lilla07an ett underbart härligt kit från Scraplagret. Jag bara ÄLSKAR kit av alla det slag och blir grymt inspirerad när det kommer ett ”hemligt” paket i brevlådan🙂.

Hos Scraplagret kan man prenumerera på månadskit och det är kitet för Oktober jag fått äran att leka loss med. Ett väl ihopsatt kit med massor av härliga papper från dem senaste kollektionerna på marknaden. Pappersfreak som jag är så smälte jag direkt. Även deko-mässigt var kitet verkligen mumsigt.

Naturligtvis har jag fotat kitet så att ni ska få en snabb överblick över innehållet.

Som ni ser flera cardstock i olika kulörer överst i bild. Mönstrade papper från Primas kollektion Anna Lee och My Minds Eyes kollektion Lost & Found. Journalingkorten, flera av blommorna och pebbles också från Primas Anna Lee.

Inspirationen flödade omkring det här kitet och jag har gjort en hel del alster. Vi börjar med två altrade almanackor.


Här har jag använt mig av Primas AnnaLee papper, journalingruta, chipboardkrona och bokstavsstickers från kitet. Kladdade lite med akrylfärg på kanten för att få en lite tuff tonårskänsla. Chalkade kronan rosa och sedan svart. Dem vita prickarna på kronan är liquid pearls och sedan har jag 3d-lackat den. Har även 3d-lackat bokstäverna för att få dem lite glansiga och för att dem inte skulle ”glittra” av sig så mycket.

Så här ser framsidan av min egen almanacka ut. På ett av pappren från Prima fanns flera olika border. Den här tyckte jag passade perfekt på en almanacka. Jag använde en av mina kantstansar och tog fram lite floss ur gömmorna för att få till nåt snyggt i mitten. Har även stansat ut siffrorna med cuttlebuggen och använt dymon igen. I övrigt är allt från kitet. Kronan fick lite perfect pearls på sig och sedan lackade jag med krackelingslack på den.


Den första LOn. Också med Anna Lee papper. Mistade lite över några av kronorna för att få en härlig effekt i högra hörnet. Cuttlebuggen fick jobba lite på ”nappar” i titeln å dymon åkte fram en sväng den också. ”Räven” är stickers från kitet.


My Minds Eye är en av mina absoluta favorittillverkare. Dem kommer hela tiden med fantastiskt fina kollektioner av lite olika stil. Jag kanske mer är ett fan av alla färgglada, lite barnsliga kollektioner. Och ska jag vara ärlig har jag tittat på Lost & Found sen MME lanserade den och funderat på om jag ska köpa den eller inte. Funderingarna upphörde när jag fick se dem i verkligheten. Dem är SÅÅ FINA!!

På den här LOn har jag bara använt mig av saker från kitet. Snurrat några egna pappersrosor och vikt en solfjäder. Och varför inte använda texten på ett av pappren som titel på LOn? Jättesmart, tyckte jag🙂


När jag såg den prickiga bården på ett av AnnaLee pappren så visste jag direkt vilket foto jag ville scrappa. Mollys body passade helt perfekt ihop med den, eller hur? Tyckte också om bården med texten på. Det syns väldigt dåligt vad det står men jag kan skriva ner det också. ”Memories like a fresh breeze wisp through my mind warning my heart and refreshing my soul”. Så vackert!

Allt material från kitet.

Å så till sist….


Lost & Found igen🙂 Äldsta dotterns första dagis-foton föregivade. Lite roligt med flera av samma foto på LOn🙂
Och nu funderar ni väll…vaddå wellpapp?…vart kommer den ifrån?

Jooo….gulliga Emma på Scraplagret hade paketerat kitet så väl att förutom plast och den obligatoriska pizzakartongen så hade hon dragit ett varv wellpapp om alltihop. Och wellpapp är ju bara så härligt att använda sig av när man scrappar. Miljövänlig och snål som man är så ska man använda ALLT man får, eller hur? *s*

Det var allt för mig idag och jag vill avsluta med ett stort TACK till Emma på Scraplagret som gett mig möjligheten att få scrappa med ett superfint kit!

Kramar från mig

8 kommentarer

Filed under Alter, Inspiration, Layouter, Lilla07an/Maria, Scraplagret

8 responses to “Ett kit från Scraplagret

  1. WOW! Jag vill i min tur tacka dig Maria för allt fint du gjort. Jag är helt mållös!🙂

  2. Superfina alster!!! Helt otroligt vad man kan få till mycket med så lite… (ja, inte lite på det viset men… åhh, hoppas du förstår vad jag menar… att hitta inspiration till att skapa med allt… och inte lägga till något mer…)

    Snyggt!

    //Linda

  3. Wooooow vilket läckert kit och wooow vilka läckra alster du skapat!! Sååå himla underbara!!😀 Håller med föregående… så måååånga saker du fick ihop!!😀

    Kraaaaaaaaaam

  4. Pia

    SNYGGT!! Gillar verklligen lo´n med wellpapp bakgrunden! /Pia

  5. Eva

    Sanslöst så mycket snyggt du fått till, absoluta favoriten blev nappar till räven och så var den med skolfotona så fin…. mmmmmm ja allt var super fint
    Kram

  6. Så många underbara alster!!

  7. Vilket härligt kit! Och vilka underbara alster du skapat från det! Sneakpeaken på nästa kit fick mig nyfiken😉
    Ska ta och fundera på ett prova på-pakt!

Kommentera

