Jånna presenterar sig

Hej hej!

Johanna heter jag, men kallas Jånna bland vänner och numera kallar jag mig det även på nätet istället för Silwerstar som fick hänga med alldeles för många år om ni frågar mig😉 Jag är 28 år, bor med min make och våra tre barn i Östergötland. Jag pluggar till förskollärare på dagarna och pysslar på kvällarna, och nu är jag alltså en av de nya inspiratörerna här på Scrapptorget vilket känns väldigt roligt!

Scrappat har jag gjort i en himlans massa år nu! Minns knappt ens hur det började, men det var nog strax efter första barnet föddes 2004 som jag började testa den här hobbyn. Sedan dess har jag hunnit testa en hel del olika stilar och tekniker och har nu landat i ”min” stil som allt som oftast är färgstark och relativt enkel. Jag älskar verkligen papper, och det är mest papper jag scrappar med. Jag är alltså ingen som öser på mängder med dekorationer på mina layouter, även om det såklart är kul att använda en och annan dekoration också. Men papper är min ”grej” och jag sparar på minsta lilla spillbit! ♥

Näst efter papper är det nog fotona som är viktigast för mig i mitt scrappande, och jag är glad över att kunna skriva ut bilder hemma eftersom jag aldrig vet innan vilka bilder jag vill scrappa eller inte.Jag har en hel del högar med foton som ligger och skräpar här hemma, men oftast är det ju de nyaste bilderna jag vill scrappa och nu har jag lärt mig att jag inte behöver framkalla  allt. För mig är det bättre att skriva ut de bilder jag vill ha, i den storlek jag vill ha, just där och då vid varje scraptillfälle.

Här kommer då min presentationslayout som jag tror är ganska typsikt mig, och det kan jag ju också säga att jag är en riktig virrpanna som alltid klantar mig när jag scrappar vilket innebär att mina layouter ofta är uppbyggda utifrån alla misstag jag måste dölja😉 När jag började scrappa denna layout började jag till exempel med att välta ut vatten på wellpappen jag har som bakgrund, och eftersom jag inte hade någon mer wellpapp och verkligen ville använda den, så var det bara att vänta på tills den torkade igen och sen leva med att den blev lite bucklig 8)

Jag bjussar på två närbilder också för den som vill se:

Sådär, då vet ni lite om vem jag är och såhär på slutet vill jag bara säga en sak till och det är att påminna om att det ska vara kul att scrappa! Släpp på prestigen och scrappa precis som du är och som du vill -då blir det som allra bäst!

5 kommentarer

Filed under Jånna, Scrapptorget

5 responses to “Jånna presenterar sig

  1. Väälkommen i gänget, Jånna
    Wow vilken färgglad LO…me like😀
    Kraaam C

  2. Ja, så glad man blir av ditt färgstarka pyssel!!😀 hihi Å hjärtligt välkommen!!

    Kraaaaaaam

  3. Välkommen i gänget. Å jag tror vi måste va släkt på nå vis. Jag får också göra så där…..täcka över mina misstag *asg*. Pappersälskare av stora mått är jag med🙂 Men det finns ju sååå många underbara papper🙂

    Kram /M

  4. Eva

    Grym Lo, dööööö läckert!!! Varmt välkommen!

Kommentera

