Månadstävling-Oktober….

Eviebee här…

Hejsan!!!

Ny månad, ny tävling. Månadens sponsor är Hobbyhärvan.

Den här månaden är det alter som gäller, du ska göra ett alter bidrag. Alter betyder att allt som man klär med papper och som inte är kort eller layout är ett alter tex en ask, en ram,  en flaska, eller ett bia projekt mm.

Till denna tävling gäller även de saker som  ”bara” är dekorerade med scrappmaterial godkända, allt för att vi ska våga göra något annorlunda. Ta gärna en ”före”bild så att vi kan se förvandlingen. Du får även vika en egen ask eller göra en egen ram etc….

Ett litet MÅSTE är det dock och det är att du ska inspireras/använda dig  av färgerna som finns i denna underbara bukett, du använder alla färger eller plockar ut dina favoritfärger ur buketten.

Skicka in ditt bidrag till evja70@spray.se senast 25/10 2010 kl:23,59 och märk mailet Oktobertävling. Glöm inte att ändra din bildstorlek till 500*500 pixlar. Vinnaren av ett härligt kit från Hobbyhärvan kommer att röstas fram av Scrapptorget.

***

Här kommer min tolkning av månadens tävling……. jag har tagit ett före foto och sedan kommer den stora förvandlingen.

Då jag tänkte visa er ett alster där jag inte ”klätt in” det som jag ville altra utan bara dekorerat med figurer och blommor. Allt för att visa er tips på vad som är ”tillåtet” i den här tävlingen. Jag har inspirerats av de gröna färgerna i buketten på det här alstret. Nu över till förvandlingen…..

Målade stämpelfigurer från Magnolia, och den här gången har jag målat dem med distress ink. Skurit ut dem och fäst  dem med 3D kuddar.

Hjärtanen har jag dekorerat med blommor och blad. Vill du se hur jag har gjort bladen kan du kika HÄR

Det var mitt första altrade inspirations alster så nu tänker jag visa er nästa…….. och här har jag sparat på tomma vaniljsocker burkar, mycket bra att ha i gömmorna….

Här har jag klätt två av burkarna med ett orangerött cardstock och sedan med ett mönstrat papper från Kaisercraft, tror jag fick med alla färgerna i buketten på detta alster. Snyggat till kanten med en stans från Martha Stewart och sedan inkat alla kanter.

Lite blandade blommor och ett prickigt organsaband plus att jag även här har använt mina egengjorda blomblad fick dekorera de två pennburkarna. Duttade lite med en cremefärgad pearlmaker för att få till det sista piffet.

***

Det var allt från mig idag och nu hoppas jag ni vill vara med och altra.Välkomna med era bidrag och tills vi ses igen…… önskar jag er en skön vecka………

Pris sponsrat av Hobbyhärvan!

***

Kraaaaaaaammmmm

 

12 kommentarer

Filed under Alter, Månadstävling

12 responses to “Månadstävling-Oktober….

  1. Pingback: Scrapptorgets månadstävling… « Eviebee's Blog

  2. Men, Eva!! Så himla snyggt! Läcker altering både av burkarna och ”love”-skylten!

    Ha en härlig dag!
    Kram
    Linda

  3. Kanonfint! Ja, man ska då verkligen spara på allt.😀

    Superfina blev de.

  4. Vilka fina alster du har gjort, blir så avensjuk🙂

  5. lillnettan

    Oj vad fina saker du gjort Eva!😀

    Jag förstår inte riktigt utmaningen… *skäms* Vad är det egentligen som är tillåtet? Att göra något altrat och dekorera med ”vanliga” scrapsaker som färgmässigt har hämtat inspiration från blommorna på bilden?

    Är det okej att altra något från grunden (typ vika ihop en låda) eller gills det bara om man ”gör om” något befintligt? Och får man använda andra färger än de på blombilden eller är det de färgerna som man kan välja mellan och inga andra?

    • Nej nej det är jag som varit otydlig, eller jag trodde jag varit tydlig i alla fall…hihi…
      Har uppdaterat inlägget, är det mera som är oklart så fråga på, men huvudsaken är att man vågar vara med, lämna gärna en förklaring till hur ni har inspirerats av bilden, det kan ju vara så olika, jag tror ni kommer bli godkända.
      Kraaaaaaam

  6. Sååå underbara alster å himla skojj tävling!! Håller på med en egen tolkning här hemma som jag hoppas att jag hinner klart med…😛
    Kraaaaaaam

  7. ztina

    Åh en altringstävling! Då kanske jag måste ta och vara med igen =)
    Superkul!
    Kram ztina

  8. Pingback: Teamets tolkningar Oktober-Månadstävling… « ScrappTorget

  9. Pingback: Julkort i blått… « Eviebee's Blog

  10. Oj, oj, oj så otroligt snygga alter!
    Blir sååååå inspirerad att göra ett bidrag, får se vad jag kan knåpa ihop😉
    Kram Hobbydraken

Kommentera

