Det här är Ulrika!

Hej! Här har ni mig Ulrika eller UlrikaT som jag så fantasifullt kallar mig i bloggvärlden!

Jag är en svenska som bor  i det underbart vackra Lofoten i Norge. Det var egentligen meningen att jag skulle bo här i bara 3 månader men tiden har nu gått och jag är nu inne på mitt 13 år! :)  Jag jobbar på en fiskefabrik och trivs väldigt bra, här har jag massor av tid att lyssna på ljudböcker hela dagarna (och tänka på  scrapping).  Jag bor 20 min bilväg från mitt jobb med min sambo och min dotter på 5 år.

Det som är dumt med att bo här är det dåliga vädret men man uppskattar desto mer solen då när den dyker upp.  Fotomotiven här är oändliga för naturen här är helt fantastisk med höga fjäll som stupar rätt ned i havet.  Men oansett hur mycket jag älskar naturen så är det min dotter som är mitt favoritmotiv när jag fotar och scrappar! Det hör till ovanligheten att jag blir med på ett foto för jag står helst bak kameran och inte framför.

Nej nu måste  jag sluta att låta som en representant för den norska turistföreningen och skriva lite om scrapping!  Jag började att scrappa för 3 år sedan när en väninna visade mig ett resealbum som hon hade scrappat. Eftersom hon också var helt ny på det här så tänkte jag att kan hon så kan jag!  Sedan har scrappingen tagit mer och mer plats både i livet och i hemmet mitt (jag har shoppingförbud nu).  Det blir mest layouts i 12×12 även om det är spännande med andra format.  Jag är full av beundran över alla som altrar och lagar kort och jag hoppas att jag i framtiden ska få till lite mer av det .

Jag vet egentligen inte om jag har någon speciell scrappingstil, jag tror ingen kan se på mina alster och säga att den här är en typisk Ulrika. Men något av det jag gillar är att sy både på maskin och för hand, älskar blommor och cirklar. Jag har aldrig varit en DT för butik eller inspirationsblogg så det här är verkligen en spännande möjlighet att få utveckla scrappingen!

Om ni vill se lite mer av vad jag gör så kan ni gå in på min blogg:


8 kommentarer

Filed under Layouter, Scrapptorget, UlrikaT

8 responses to “Det här är Ulrika!

  1. Lilla07an/Maria

    Välkommen Ulrika! Så roligt att ha dig här. Kram /M

  2. Nenne

    Härliga färger, läcker design! Kul att veta mer om dig också! Kram!

  3. Eva

    Varmt välkommen!! Härlig lo och visst blev man allt lite sugen på att semestra i Norge….hihi..
    Kram

  4. Välkommen i gänget Ulrika
    Va kul att få veta mer om dig och Norge – din LO är heelt underbar

    Kraaam C

  5. Åhhh…en sån där ljuvlig Lo. Superfin!!! Kul att vi är några nya, vi har en spännande tid framför oss.

    Kram

  6. Väääääääääälkommen!! Så underbar LO och skojj läsning om dig!!😀 Yiihaaaa
    kraaaaaam

  7. Varmt välkommen i vårt glada gäng!
    Jätteläcker presentations-LO. Kul att få ta del av din ”Norge-historia”. Häftigt att stanna kvar sådär.

    KRAM!

  8. Pia

    Hej och välkommen får väl jag också säga! Nu har man äntligen fått komma ur sitt skal! Jätteläcker presentations lo! /Pia

Kommentera

