Presentation av Maria/miamaria…

Hej hej,

Äntligen får jag  göra mitt första inlägg här på torget. Det är så himla kul att få äran och inspirera andra. Jag har längtat men också kännt mig lite pirrig. Och nu är det dags…

Jag, Maria eller Mia som jag också kallas, har tagit namnet miamaria i den här världen.  Jag bor i Alfta, Hälsingland med min man och två barn. Jag har alltid varit en pysslare, provat på det mesta. Min man säger att skulle det brinna på Panduro så kan dom ringa mig :). Det har väl blivit så, jag har provat massor och sen har det hamnat på hyllan. Men så blev det inte med scrappen. Det var faktiskt min man som köpte min första stämpel och embossing pullver i present (kanske något han ångrar nu).  Jag började med att göra lite kort och tyckte det var otroligt roligt. Hösten 2005 gick jag en kurs i scrapbooking och sen var jag fast. Det var som att hitta hem, det här är min värld.  Nu skulle jag inte klara mig utan det,  det är min avslappning och terapi.

Jag gör både layouter och kort. Är väl lite av en periodare. Önskar att jag hade mer tid så jag hann med att göra allt som jag skulle vilja. Jag älskar ”grönt” och det syns ofta på mina kort. Layouterna jag gör handlar för det mesta om mina flickor och därför blir det mycket i rosa och lila toner.   Jag vet inte riktigt om jag har någon speciell stil. Jag inspireras av allt och alla, provar gärna på nya saker och tekniker. Jag älskar färg och ser mig nog som en färgglad prick. Har försökt att tona ner ibland men det är ju så svårt. Jag beundrar alla dom som gör dessa ljuvliga, romantiska  kort och layouter.

När jag inte ägnar min tid åt denna underbara hobby arbetar jag som förskollärare med småbarn. Fritiden går till familjen, vänner och vårt stora hus som ska skötas både inne och ute *suck*. Scrappen är min räddning många gånger, det är där jag fyller på med energi.

Idag ska jag få visa min presentations Layout. Här har jag tagit tillvara på tillfället och lämnat det rosa och lila för en liten stund.

På mina layouter använder jag gärna många bilder, lager av papper, journalingrutor/kort och knappar. Jag älskar knappar :)   Här har det kommit med lite blommor också vilket jag gärna köper men har så svårt att använda och få till.

Det var lite om mig. Vill du veta eller se mer, kika gärna in på min Blogg. Det ska bli så spännande att få vara med på den här resan. Det är ett underbart härligt team och här kan nästan vad som helst hända. Tack för att jag får följa med.

//maria

9 kommentarer

Filed under Layouter

9 responses to “Presentation av Maria/miamaria…

  1. älskar verkligen den färgen från hambly…hade bara rött😦 men har gjort en variant på den….

  2. Det ska bli spännande att få se vad du hittar på! Och din presentationslayout är härligt busigt snygg!

  3. Supwrläcker LO! Favvorfärgerna turkost+rött – mums! Ska bli kul o se vad du hittar på framöver!🙂

  4. Eva

    Wow vilken snygg presentations Lo och varmt välkommen!!
    Kram

  5. Ja, så himla härlig LO!! Å varmt välkommen hit!!😀
    kraaaaaaaaaam

  6. Lilla07an/Maria

    VÄLKOMMEN tjejen! Å grönt, det är ju så vackert….för mig är det grönt å orange mest hela tiden *s*. Vi kanske är lite speciella vi ”hälsingebrudar”, ha, ha.
    Gillar din LO massor. Ska bli hiskeligt roligt att se vad du kommer hitta på här på torget.
    Kram /M

  7. Nu ska jag ta mig tid och säga…
    Välkommen i gänget till dig med, MiaMaria
    Såå läcker din LO bidde….

    Kraaam C

  8. Välkommen i gänget!
    Underbart läcker färgkombo och LO! Lovar gott inför framtida alster… ; )

    KRAM!

  9. Pia

    Jag har också grymt svårt med blommor! Välkommen MiaMaria!! Gillar bakgrundspappret jättemycket! /Pia

Kommentera

