Nenne presenterar sig!

Hallå!

Nenne här!

Åh, som jag har längtat efter att få göra detta inlägg!!! Det var bland det roligaste jag har varit med om i scrappuppdragsväg när jag fick ett mail från Yoli med förfrågan om jag ville vara med och inspirera för ScrappTorget! OM jag ville!? *skratt*

Jag är mest känd som Nenne eller CreativeNenne på nätet men i verkliga livet finns det inte en människa som kallar mig för Nenne – bara Jenny (eller mamma då!), det var helt enkelt så att jag kallade mig själv Nenne när jag var en liten plutt och då jag skapade min första blogg fick det bli mitt nick.

Jag älskar färger, rött + blått går alltid hem hos mig, starka kontraster som vitt/svart är supersnyggt och jag har en dragning åt det grafiska och färgglada samtidigt som jag tycker att det är såååå fint med blommor, bling, spetsar, shabby chic och vintage – allätare kan man säga!

Jag började scrappa för snart 2 år sedan, då hade jag känt till hobbyn väldigt länge men dragit mig för att börja för jag visste att jag skulle fastna – när jag väl köpte mitt första startkit så fastnade jag rejält! Som många av oss har jag alltid pysslat, men jag har en förkärlek för att måla och teckna, något som jag ibland plockar fram på mina alster, jag skulle gärna teckna egna motiv att färglägga, det är något som jag vill prova på i framtiden! Jag designar åt Scraplagret och inspirerar hos Kortskissen, jag har även haft en del gästuppdrag som varit otroligt utvecklande!

Till vardags jobbar jag som läkarsekreterare på en Kvinnoklinik på Karolinska sjukhuset i Stockholm, trivs mycket bra med mitt jobb men vill vidare, förhoppningsvis uppåt🙂 Jag bor i ett litet hus med man och våra tre barn, jag ÄLSKAR att laga mat, och äta den tillsammans med gott vin, köra bil för fort, musik och film, påta i trädgården, se nya platser och dricka mycket kaffe!

***

Här kommer då min presentationslayout som går i favoritfärgerna just nu svart/rött och biege med massor av mumsiga detaljer:

Jag har ju använt papper som i sig har en massa struktur och glittriga detaljer men jag har ändå valt att arbeta med mist, stämplar och chalk för för att få ännu mer djup i layouten.

Här har jag använt både crackle paint och crackle accents på dekorationerna och en massa olika rubons och stämplar.

Massor av bling förstås och lite mist på blomman, jag jobbar hårt på att strunta i vilka färgtoner som passar ihop utan försöker mixa till exempel mörkröd och rosa!

Bokstäverna la jag lite omlott, dels för att de skulle få plats men även för att det skapar mer djup, dessutom valde jag att ha en bokstav i avvikande färg som ett extra blickfång!

Jag har ju använt cardstock som matta för alla lager av papper så jag valde att inte ha en fotomatta utan helt enkelt stämpla runt fotot som ram.

Så, jag tror att jag fick med allt jag älskar med scrapbooking i min presentationslayout men jag är ju en människa med tusen idéer och massor av kreativitet och nyfikenhet och vill alltid lära mig nya tekniker och prova nya saker, fast många tycker att man kan känna igen en ”Nenne-layout” eller ett kort som jag gjort så vill jag helst inte fastna i ett fack utan fortsätta att utvecklas i mitt skapande! Ser så mycket fram emot att försöka inspirera er till att testa nya saker också! KRAM!

/Nenne

9 kommentarer

Filed under Layouter, Nenne, Scrapptorget

9 responses to “Nenne presenterar sig!

  1. Välkommen i gänget Nenne!
    Gryymt snygg LO

    Kraaam C

  2. Eva

    Wow vilken snygg Lo!! Varmt välkommen
    Kramar Eva

  3. Ja… så underbar LO Nenne!! Å det är så kul att läsa om dig!!😀

    Varmt välkommen!!

    Kraaaaaaaaam

  4. Åh så snyggt, galet snyggt!!!

    Kram maria

  5. Den var jättefin!! Det ska bli roligt att hämta mer inspiration av dig!
    //Millis

  6. Lilla07an/Maria

    VÄLKOMMEN!

  7. Nenne

    tack tjejer!
    kram!

  8. Såå jäkla läcker LO Nenne!
    Välkommen till vårt crazy gäng… hoppas du kommer trivas bra!

    KRAM!

Kommentera

