.:Att mista med distressers på sin LO:.

Temat här i bloggen under september är bland annat att använda sig av distressers när man skapar.. och eftersom jag är som jag är så gillar jag att använda mina distressers som misters.

Jag har införskaffat mig små sprayflaskor som jag använder mig av när jag ska spraya. Blandar ut distressern med vatten för att det inte ska bli för stark färg och sedan sprayar jag gärna över någon form av schablon. Här har jag använt mig av distressern shabby shutters.

Här har jag använt mig av pappersbaksidan av en Prima Feltstem för att få konturerna av en gren med blad.

sedan scrappar jag ovanpå mitt sprayade motiv…

 

och då kan det se ut så här efteråt🙂

 

Ha en riktigt bra fortsättning på dagen
KRAM
Katarina

7 kommentarer

Filed under Färginspiration, Inspiration

7 responses to “.:Att mista med distressers på sin LO:.

  1. Det här måste jag testa och göra någon gång för det blev såå himla läckert!

    Kraaam C

  2. Eva

    Det var en söt liten arg tjej. Snyggt med det mistade, nu känner jag att jag verkligen måste prova detta.
    Kram

  3. Åhh så fint, läckert!!! Det här ska jag absolut prova.

    Kram

  4. Jättefin LO.
    Jag gillar också att spraya med mina distresser och använder minimister.
    Men rätt som det är slutar de att fungera. Jag köpte nya och de gjorde likadant, efter bara ett par gånger. Tror att det blir stopp uppe i munstycket.
    Någon som har något bra tips på hur man får rent dem.
    Jag kan ju inte hålla på och köpa nya varje gång jag vill spraya lite, för det är ju ofta det🙂

    Kram Peggy

    • Katarina

      Tack för era komplimanger, det värmer🙂

      Peggy: Jag brukar försöka att bara blanda till lite åt gången så att jag kan skölja ur min minimister emellan, testa annars att skölja i hett vatten, pilla lätt med en synål och försök rensa själva sprayhålen, så kanske det går att använda igen.

      //Katarina

  5. Det har jag redan testat.
    Både pillat och sprayat varmvatten…….
    Men tack ändå.

    Kramis

  6. Supersnygg LO med stor liftvarning =)

Kommentera

