Distresser + megamasker : del 2

Hej igen… nu var det åter dags för mig, Sophia, att få visa lite skojsigheter med distresserna!

I onsdags så visade jag hur kul och annorlunda man kan leka med just megamakerna och distresser  * pekar två inlägg neråt*

Här har jag valt ut två av megamaskerna ”bracket” i olika storlekar, lagt dem tillrätta där jag vill ha dem och plockat fram mina attiraljer! All set and ready to play!   =  )

Jag valde att  använda en mörkare nyans av blått  –  ”Chipped Sapphire”  – till den här LO´n. Det enklaste sättet, att få till ett jämt resultat när man skall  distressa en större yta, är att jobba med lite färg åt gången och vara noga med att lägga på färgen med cirklande rörelser, utifrån masken och in på pappret.

Så här blev det när jag tog bort maskerna. Om man vill, så kan man ju ytterligare förstärka konturerna ,genom att dra en linje med penna längs alla kanterna innan man tar bort maskerna.

Jag ville ha en bård i samma nyans… så då kom stämplarna fram. Ett knep med clearstamps… det brukar kunna vara svårt att få distressfärgen att fästa över hela stämpeln…innan du tar på distressfärgen, dutta försiktigt över stämpel med lite fluid chalk. Då fäster distressen lite bättre!

…och här blev en av bårderna på plats…liite kladdigt blev det… men det döljer jag med…

… lite dekos…

Här har jag stämplat bården först rätt-vänd och sen stämplat den upp-och-ner…

Ett blomsterhav…med små detaljer av bandstumpar…

…och såhär blev slutresultatet.

Jag tycker att man kan få till både spännande mönster och djupkänsla i pappret enbart med masker och distresser.

Tror att jag skall ge mig på att göra mina egna masker… jag har ett ”Mask-sheet” liggandes..hmmm, vem vet…? Kanske är det något sånt jag visar upp nästa gång…

Ha en riktigt underbar och kreativ helg!

Själv är jag iväg på övernattningsträff med Enköping Pyssel! Yaay, vad det skall scrappas!!

KRAM!   / Sophia

4 kommentarer

Filed under Färginspiration, Kurrebo / Sophia, Layouter, Tips och idéer, Tutorial

4 responses to “Distresser + megamasker : del 2

  1. Wow vad snyggt Sophia! Och ha en underbar dag med pysslet idag!

  2. Åhh så skojj med en del2 åhhh wow så snyggt det blev!! Du å megamasker är en fullträff Sophia!!😀 hihi

    Kraaaaaaaam

  3. Eva

    Ååå så underbart snyggt! Himla läckert. Var hittar man sådana stora masker?
    Hoppas du får en rolig pysseldag
    Kram

  4. Gryymt snyggt!
    Ticke-tack för tipset ang att få stämpelfärg att fästa på clear stamps…ska testas nästa gång jag ska leka med mina

    Kraaam C

Kommentera

