En ny tröja

Hej på er!

Idag är det jag, Lilla07an som tänker visa er en LO med pysseltema.

Många av oss scrappare pysslar med lite allt möjligt. Bara för att vi är så pyssliga, liksom…eller va säger ni?
Jag är inget undantag utan ser allt möjligt pyssel som en trevlig avkoppling från vardagens mindre roliga sysslor. Och när hösten kommer så riktigt skriker det i pysseltarmen. Mörkret sänker sig, det blir kyligare och soffan eller pysselbordet blir en självklar plats att spendera sin fritid.

Så förutom att scrappa så tycker jag att det är väldigt roligt att både sticka och virka. Virka är nåt jag bestämde mig för att börja med för ungefär ett år sedan. Då hade jag inte virkat sen skoltiden. Stickat hade jag heller inte gjort sen skoltiden men eftersom jag gjort det lite mer än virkningen så gick det snabbt att komma i spår där och det har blivit halsdukar, en filt, en sjal och några mössor senaste 2 åren. Å det är ju bara så KUL!

Och eftersom både vardag och fest ryms på mina LOs så måste jag så klart göra en LO om tröjan jag håller på att sticka till yngsta dottern. Så här blev den:

Att ta steget från bilden med stickningen på till att faktiskt ha stickade dekos med var faktiskt inte så långt. Det var ju bara att ta lite av garnet till tröjan och sticka några bitar till. Journalingen skrev jag runt kanten på hela LOn. Som en extra inramning till alltihop.

Den här LOn var verkligen superrolig att göra och jag känner att den andas ”stickning” med sina special-dekos🙂 Och precis den känslan ville jag skulle komma fram när jag började. Fick även användning av den där nya, häftiga washi-tejpen jag införskaffat på sistone.

Va pysslar ni med förutom scrappingen? Sitter ni också uppkrupen i soffhörnet med stickningen eller virkningen när kvällarna blir mörkare?

Ha en trevlig fredagkväll allihop. Själv ska jag ….sticka lite *s*.

6 kommentarer

Filed under Inspiration, Layouter, Lilla07an/Maria

6 responses to “En ny tröja

  1. Va läckert det blev med den stickade dekorationen.
    För tillfället har gör jag inget pyssligt vid sidan om scrapingen – men jag gillar både att måla och va kreativ med cenit lera.
    Kraaam C

  2. Ahh vad läckert det blev med tröjan !
    Blir liite avis när jag ser att andra faktiskt kan stick och virka… själv är jag ”allergisk” mot allt vad nål,tråd och garn heter…. ; )

    Skall jag göra annat…ja då målar jag porslin. Rätt roligt det med!
    KRAM!

  3. Ja, wow Maria!! Jag buga å bockar å är totalimpad av din LO!! Så härligt med stickade detaljer, sköna färger och ja… i allmänhet hela upplägget på LO:n!!

    Mummmmmmsssiiiiggttt!!
    😀

    Kraaaaaaaaaaaam

  4. Japp.Jag både stickar virkar och broderar och syr OCH scrappar.Allt pyssel är kul och allt har sina olika perioder oxå tycker jag.Kul att variera lite.Men helst hade man ju velat vara en bläckfisk med 8 armar så man kunde göra allt på en gång. ;o)
    Kram Malin

  5. Eva

    Så härlig lo, och kul med stickningsdetaljerna
    Kram

Kommentera

