Distresser + megamasker = lovely!

Hej, hej… idag tänkte jag, Sophia, visa er lite hur roligt man kan ha med distresser och megamasker!

Megamaskerna kommer ifrån Heidi Swapp och finns hos några butiker i landet. Det som är lite speciellt med dessa är att de ligger flera stycken på ett stort ark. Det är alltså flera hjärtan i olika storlekar. Dessa kan man sen leka med både den positiva masken och den negativa masken… resultatet blir underbart läckert!

Här har jag skurit till ett papper till 15×15 cm. Det skall jag använda till ett kort.

Nu har jag valt ut den mask jag vill använda, lagt den på plats över pappret och skall nu till att distressa inuti masken.

När man lägger på distressfärgen så skall man göra det utifrån masken och in mot papprets mitt i cirklande rörelser. Detta för att undvika starka färgfläckar och för att få till ett jämnt resultat.

När jag är nöjd med färgen, så lägger jag på den negativa masken ovanpå där jag nyss kladdat….

…väljer ut några fina stämplar..

…och stämplar sen runtikring hjärtat, delvis ovanpå masken och delvis utanför den.

När jag sen tar bort masken så ser det ut såhär! Visst blir det lite läckert!

Men jag är inte helt nöjd än. Utan jag lägger på de minsta maskerna  och fyller i med mer av samma distressfärg.

Sen var jag nöjd med mitt hjärta och fortsatte med att göra färdigt kortet.

Ja, såhär blev det färdiga resultatet. Vad tycker ni..? Visst blev det ett rätt läckert och roligt kort?!

Det bästa med dessa masker, är att den största på arket, är stor nog att använda på en LO. Men det skall jag vänta med att visa tills på lördag. Då visar jag hur man kan leka med distresserna och dessa masker i stort format. Såå… kika in då.  =  )

Hoppas du fick lite inspiration till att leka med distresserna.

KRAM!

6 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Kurrebo / Sophia, Tekniktips, Tutorial

6 responses to “Distresser + megamasker = lovely!

  1. Ooooo loverly!! Har varit frälst i dessa masker sen det var ngn som hade såna o lekte med på Stockholm scrap😉.

    Kraaaam

  2. Mycket-mycket snyggt,läckert och helt underbart!
    =)
    Kram//Y

  3. Jättesnyggt, läckert med maskerna! =)
    Kram

  4. Uuuunderbart Sophia… Tänk att du överträffar dig själv jämt… ja, de där maskerna är bara för snygga å jag fattar inte att jag missade ett inköp av dem… hmmmm😦

    Å Camilla… jag tror att det var just Sophia du såg leka med dem på Sthml city scrap för det var då jag såg henne leka med dem första gången!!😛 hihi

    Kraaaaaaam

  5. Åh herregud va sjukt snyggt!!
    Jag har inte ännu lyckats få till det som du men jag har dig som en stor inspirationskälla och hoppas jag kommer lite i närheten av vad du gör!

    Kraaaam!

  6. Pyssloteket

    Supersnyggt!

Kommentera

