Ett ”maskulint” kort med distresser…

Bild

Ja, då var det då dags för mig (Roolz) att inspirera lite här igen och idag har jag skapat ett lite manligare kort än jag brukar. Typiskt ”manligt” för mig är lite mer murriga färger och vad passar bättre då än distresser.. ;)  Jag använder i stort sett alltid distresser när jag scrappar, fast då kanske inte vidare märkvärdigt dock, utan mer för att fixa den sista touchen liksom. Det gör jag genom att helt enkelt smutsa/sota ner kanterna på papperen (innan jag limmar fast dem), inte svårt alls..  :) I det här fallet har jag även knycklat ihop det mönstrade papperet och sotat själva vecken, vilket jag tycker ger en rätt cool, men ändå subtil, effekt.

 

Det mönstrade papperet med text på kommer ifrån Creative Imaginations, bilen är utklippt ifrån ett G45-papper och kanterna är stansade med en ”Martha Stewart”-stans (doily lace). Motivet är rivet i kanterna ( med edge scraper) och har fått lite stickles på sig, för en lite mer arbetad look. Det blev för övrigt ett väldigt snabbscrappat kort, men det är skönt det med ibland.

//Roolz

Bild

2 kommentarer

Filed under Kort, Roolz, Scrapptorget

2 responses to “Ett ”maskulint” kort med distresser…

  1. åhh vilket läckert å stilrent kort. Kändes först inte så duigt men när jag kikat på det ett tag gjorde det nog ändå det… hihi

    Så snyggt att använda detaljer ur papper som motiv också…😀

    Kraaaaaaaaam

  2. roolz

    tack.. =) ja, jag är ju rätt mkt för att knyckla å greja, men använder ju inte så ofta rött.. å ibland är det riktigt skönt att kunna göra lite snabba kort, jag scrappar ju som en snigel i vanliga fall..😉

Kommentera

