Teamets tolkningar – September månadstävling

Hejsan!

Idag visar vi teamets tolkningar av månadens tävling. Temat för tävlingen är HÖST och det enda kravet är MINST ETT LÖV på ditt alster. Teamet har inspirerats till flera härliga tolkningar och jag hoppas att ni besökare ska inspireras och vilja delta. Läs hela inlägget om tävlingen från förra söndagen HÄR.

Månadens sponsor är Scrapmoment


Nu över till teamet:

***

Hej hej Gänget!!

Nu är det min tur att visa min (Yolis) tolkning av Marias inspirerande tävling. Jag fick en idé som jag var tvungen att förverkliga å nu får vi se om den går hem hos er…😀 Ja, det är lite speciellt å inte alls likt det jag brukar göra. Tänk att det är väl det som är så skojj med tävlingar att det får ur en saker som man annars aldrig hade gjort.

Jag har nämligen gjort ett litet höst-äppelträd med hjälp av en tom toarulle. Jag plattade till den på samma sätt som Veronica gjorde med sitt toarulls-album och stack sedan in en tag med hälsning.

Grunden på trädkronan är en cirkel som jag sedan klädde med löv, äpplen, grenar och en lite fågel.😀

Denna lilla svalan (som väl egentligen är ett vårtecken va?) fick flyga bland moln och grenar.

Denna söta lilla magnolia fick bli motiv på kortet.

Stämplat texten: Höst – en härlig årstid på tagen. Det var min tolkning nu hoppas jag på läckra tolkningar från er också!

Kraaaaaaaaamar//

***

Jag (Cyllan) har förståss ocksåå gjort ett kort – fast mitt kort går mer i höstens färger än Yoli´s😉

När jag såg temat för tävlingen täkte jag genast på de läckra gul – orange -röda lönnLÖVen som jag köpte i somras. För att matcha de klara färgerna letade jag fram mönsterpapper som var dova och brunaktiga för naturen blir lite mer brun så här års (tycker jag). Rev mönsterpapperna och chalkade kanterna med brunt. Ritade en ram runt om med vit penna.


Jag ville ha med ett motiv på mitt kort så jag fick köpa en ny stämpel, en REN från Stämpelgården (för jag hade inga höst-motiv innan).  Jag har som vanligt färglagt honom med mina Promarks pennor. La på ett lager 3D-lack på svamparna för att fåå till lite effekt. För att få till ännu mer effekt kladdade jag med guldigt glitterlim lite här och där på mitt kort😀

Kraaam C

***

 Även jag (Roolz) har skapat ett kort och dessutom valde jag att hålla mig till denna månadens inspirationstema ”distresser”.  Så idag visar jag en teknik för att göra egna mönsterpapper med distresser och gesso (= typ vit akrylfärg). Jag började med ett vitt cardstock-ark som jag målade bitvis (och lite slarvigt) med gesso.

 

Efter att gesson torkat så färgade jag in papperet med distresser (ljusa färger först). Sen torkade jag av stämpelfärgen ifrån gesson med en babywipe, för att få klara vita streck, men det är såklart en smakfråga.. 😉

 

Sen var det bara att låta papperet torka och beskära det på valfritt sätt. Här nedan ser ni slutresultatet. 🙂

//Roolz 

***

Hejsan, hej….

jag (Eviebee) valde även jag att göra ett kort med månadens ”distress-tema”. Ett kort med en distress-ruta. Första gången för mig och riktigt, riktigt roligt, det blir flera sådana kort kan jag lova. Distress färgerna jag använt är -dysty concord- och -brushed corduroy-. Den vita kanten som blir när man gör en distressruta där stämplade jag med kram-stämpeln från Tingtura. Dekorerade enkelt med organsaband och thickers samt tre utstansade löv. Sista piffen på kortet blev lite glimmermist i guld.

 

Önskar er en härlig söndag….. krammmmmmm….

*** 

Inspireras du att delta? Maila ditt bidrag till sandbergmaria@hotmail.com senast onsdag 22/9 kl 23.59.

/M

1 kommentar

Filed under Cyllan/H-zon Design, Lilla07an/Maria, Månadstävling, Roolz, Teamets tolkningar, Yoli Design

One response to “Teamets tolkningar – September månadstävling

  1. Vilka härliga tolkningar tjejjer…😀 Så himla fina. Å Roolz vad skojj det ser ut med gesso. Blir himla sugen efter att ha sett detta o Annicas inlägg med gesso…😀

    Kraaaaaam

Kommentera

