Tre totalt olika alster men med Pion Design…

Yoli is back in da house…

Hej hej mina vännen!

Ja, om ni nu ens märkt detta så har jag ju inte bloggat på väldigt länge. Knappt i någon av alla de bloggar jag är verksam i – å ja, så som jag känner att jag börjar sakna allt detta.😀 Kanske det publiceras något innan detta inlägget kommer ut, men detta är ändå det första inlägget jag skriver på länge! Hoppas nu att ni gillar innehållet i detta lika mycket som jag gillade att skapa dessa tre väldigt olika alster…

Men likt olika måste jag få tillägga för alla mina alster bär papprena från Pion Designs helt fantastiska papperskollektion som jag bara jublade över när jag fick hem.

Alla papper är sponsrade av Pion Design.

***

Först ut kommer två altrade ting! Å gästboken som jag och min syster gav vår goda vän i present får såklart äran att inleda det hela!

Min underbara vän Hanna har precis fått ny lägenhet och jag och syrran bestämde att en gästbok skulle bli den perfekta inflyttningspresenten. Hon har tjajat om att hon vill ha något sådant länge – å som tur var ääälskar hon samma inredningsstil som jag själv – vilket gjorde det hela så lätt. Papprena är ju som gjorde för detta uppdrag…

Jag började med att välja ut flera av de ljuvliga papprena oh arbetade sedan med dessa omlott. Denna gjorde jag hemma hos Anneli på Öland så jag lånade hennes symaskin till detta. det var verkligen superskojj och något jag aldrig har gjort innan. Jag sydde färdigt alla papprena innan jag limmade fast dem på bokpärmen.

Dekorerade sparsamt för att den ska klara av några fester utan att falla sönder. *skrattar* Blomranka och liten fjäril tyckte jag blev väldigt sött.

Texten jag valde till denna är från Inkido och jag tyckte att den passade så bra. För visst är väl en gästbok inte bara full av minnen utan också full av vänner.😀 hihi Jag lade lite cracklepaint på vingarna för att få större effekt.

Arken inuti är svarta så en vit penna fick självklart följa med. Visst blir det så läckert att bara vecka å riva kanterna lite – det tillsammans med de sydda kanterna gjorde så ja, jag blev lite kär i denna boken.

***

MEN NU TILL MITT FAVVO-PROJEKT!!

😛

Nu tänker väl ni att jag är helt totalt galen som gjort en tavla med gafflar på. haha… Men visst är det bara såååå sjukt coolt!! Å här har jag verkligen fått använda allt som representerar MIG!

Den hänger på väggen lite längre bort i vår hall nu. Men jag ville få det att stoltsera lite tillsammans med min vackra skänk för att ni skulle få en känsla av hur fint den smälter in med min inredning här hemma.  Så nå… vad tycker ni? Är jag galen eller?

Jag började med att riva pappersbitar i olika storlekar. Även lite wellpappa för mer struktur fick följa med. knycklade ihop papprena för mer liv och sedan inkade jag kanterna på dem. Limmade fast alla i ett huller om buller på canvasduken.

På men massor av spackel och här är det bara på känslan man kan gå. Inte för mycket för att täcka pappret, men inte för lite heller – då försvinner ju effekten av det. För att sedan skapa en glansig, nästan lite laserad känsla på alltsammans blandade jag lite vit akryl med glossy accent. Det går åt ganska mycket så jag tog en gammal glossy jag haft problem med korken på. Sedan bara pensla ut över allting.

Sedan var det tid för gafflarna att få sin plats. Lade ut dem på önskat vis och fäste dem sedan med mååånga gluedots. de sitter faktiskt som fastgjutna å det är jag glad över för jag var lite orolig inför just detta momentet. Det som är bra att om jag ångrar mig kan jag faktiskt ta loss dem å därmed ha helt oförstörda gafflar.

Gafflarna köpte jag på loppis för tio kronor stycket – som hittat eller hur, för jag själv tycker dom är otroligt vackra.

Sist men inte minst veckade jag små bibelsidor och satte fast i gaffel-piggarna. NU var tavlan färdig och redo att hamna på väggen! Yeaaahhh

***

Nästa alster är en layout på Annelis söta katt Skorpan. Jag började skapa även denna LO:n hemma hos Anneli, men då med ett foto på min egna katt. Jag ville att det skulle bli en överraskning för henne att Skorpan skulle pryda detta alstret. Nu får vi väl se hur hon regerar! haha…

En LO men otroligt mycket detaljer likväl som att man får se mycket av de underbara papprena. Jag är himla nöjd med denna – men kan man vara annat när man har så underbara saker att arbeta med?

Skorpan är som gjord för dessa papper å dekosar också.😀 hihi

Ett hav med blommor i olika former och färger.

Lager på lager med papper.  Det är trevligt när man låter detaljer i papprena få finnas kvar. Här ser ni en liten söt fågel som ruvar.😀

De läckra swirlsen stansade jag ut och lade lite glossy på.

Titel i kork-alfabete från MME.

Sista touch blev stygn i grovt snöre.

Inramning med både blommor, dekos och lite spets.

***

Det var allt från mig min godingar
&
hoppas nu att jag fått inspirerat er lite

Å tack ännu en gång Pion Design för de helt ljuvliga papprena.

***

Kraaaaaaamar//

6 kommentarer

Filed under Alter, Layouter, Pion Design, Yoli Design

6 responses to “Tre totalt olika alster men med Pion Design…

  1. NHL

    Älskar dessa papper! Vill haaaaa!
    Så väldigt vackra saker du gjort!
    Tavlan,,,,den väcker skaparsuget i mig🙂 Lägger den i bakhuvudet för framtida bruk.

  2. hahha det va nog den coolaste gaffeltavlan jag någonsin sett🙂 man måste vara lite knasig för att komma på en sådan sak men jösses vilket resultat! den i mörkare färger och mer träkänsla så får den flytta hem till mitt kök!!!!😀

  3. Så snyggt det var med gafflarna på canvas!! Jag kommer definitivt att försöka mig på detta! /Pia

  4. Din rackare🙂 där lurade du mig!!!🙂
    Men så underbar LO på min lilla Skorpan!!
    Dessa mönsterpapper var ju som gjorda för det kortet. Alla blommor och detaljer är så snyggt inrammat kring kortet. Bara älskar LO:on !!!!!

    Gästboken såg jag färdig här, den är så läcker Hanna kommer bli så glad över den.

    Tavlan med gafflarna blev ju hur läcker som helst, super läcker…

    Dessa mönsterpapper är helt ljuvliga att jobba med…

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Anneli

  5. Vilken härlig LO med Skorpan,
    söt katt och fina detaljer.
    Lisa

  6. Din kommentar: såååå sjukt coolt!!
    Jag tycker den stämmer exakt! Vad häftigt att bara komma på idéen. Förstår att du verkligen är en riktig idéspruta. Tack att du delar med dig av så mycket snyggt.
    Hälsningar från Monica W

Kommentera

