Roolz presenterar sig..

 Bild

Ja, då var det då dags för mig (roolz) att presentera mig lite närmare. Jag har ju gästat här ett tag redan och när Yoli frågade om jag hade lust att bli en permanent del av teamet blev jag ju såklart helt överlycklig.. :)  Så nu är det väl på tiden att ni får veta lite mer om mig..   Rose-Marie heter jag i verkliga livet, men går under nicket roolz på alla forum och ja, överallt på nätet egentligen.. Jag är i skrivandets stund 23 år gammal och bor med sambo, barn och 2 katter i en lägenhet i lilla Falköping.

Jag har alltid älskat att pyssla och har ofta många olika projekt på gång samtidigt. För några år sedan blev jag intresserad av scrapbooking och började scrappa ordentligt i Januari 2009.. Någon direkt stil har jag inte, men nyfikenhet har jag i massor..   Jag är en sån person som älskar att prova nya tekniker och lära mig nya saker. Mina favoritfärger har länge varit skrikigt rosa, svart och turkost, men nu börjar det smyga sig in lite mer lila och även lite mer shabby/grunge-aktigt på mina LO:s.. ja, jag gör ju nästan bara LO:s känns det som ibland, några kort och lite alter å så ibland, men i huvudsak layouter.

När jag inte sitter på forum eller shoppar scrapgrejor, så pluggar jag till Designingenjör. Sen så blir det en hel del film-tittande på kvällar och helger.. Jag är också helt hopplöst galen i ”Twilight”-serien, både filmerna och böckerna, även om jag annars sällan läser skönlitteratur frivilligt.  ;)   Annars ser jag mig själv som en ganska positiv själ om än dock liiite otålig ibland..

***

Idag tänkte jag visa upp min presentations-Layout, som ser ut så här:

 

Titeln lyder: ”ett nytt JAG, ett nytt LIV – roolz” och beskriver lite hur jag känner inför mina nyss påbörjade högskolestudier. På baksidan av LO:n finns det också lite dold journaling.. Papperen som jag använt kommer ifrån två olika BasicGrey-serier och förutom det finns bl.a. lite Prima-blommor, Melissa Frances-gipsramar och Tim Holtz-metalldekos. Jag har alltid tyckt att det varit svårt att scrappa i lila toner, men på den här passade just lila riktigt bra, tycker jag själv i alla fall..🙂

 Lite detaljbilder, för den nyfikne:

 

 

***

 Sen tänkte jag även bjussa på lite fler bilder ifrån själva skapar-skedet, för att lättare visa hur jag har gjort och så.

 

Jag började med att klippa ut den form jag ville ha på själva hålen i papperet, ruggade kanterna med ”edge scraper” och sotade sen in BAKSIDAN av kanterna med distress ink (i det här fallet black soot).

Efter det rullades kanterna upp (som då blev svarta och snygga), skrynklades ihop och limmades ner en del, för att de skulle hålla formen bättre. Sen monterades ett foto i ena hålet, med ett annat papper under. Men man kan ju ta lite vad man vill, t.ex. spets, tvätt-påse-nät, plast, ja lite vad som egentligen.. Fast jag valde, som sagt, att använda ett svagt mönstrat papper till detta. Om man vill kan man sota in kanterna ytterliggare, men jag gillade hur de blev nu, så jag lät de vara så.🙂

Efter att fotot och papperet under satt fast, började jag limma svart natursnöre sunt kanterna på de upprivna hålen. Viktigt att tänka på är att man använder ett snabbtorkande lim och limmar korta sträckor i taget, så att man verkligen får snöret fast där man vill ha det.  Här ser ni också att jag valde att göra ett ytterligare hål i ena hörnet, för att balansera upp LO:n lite.. Det är sånt som jag ofta kan känna mig för, mitt i skapande-processen. Jag brukar nämligen försöka att vara så flexibel jag kan, i mitt skapande. Kanske lite för att jag tycker att det är svårt att förmedla precis vad jag tänkt mig innan jag startat.  ;)  Efter att jag gjort själva basen, så är det ju bara den roliga dekorations-biten kvar..

***

Ja, det var lite kort om mig och om min presentations-LO. Är ni mer nyfikna på vad jag är för filur så kan ni ju alltid kika in på min blogg. Sen så vill jag också passa på att säga tack till tjejerna här på Scrapptorget, för att jag får förtroendet att vara en del av ett sånt härligt team, det här ska verkligen bli superkul.. 🙂

 

//roolz

2 kommentarer

Filed under Roolz

2 responses to “Roolz presenterar sig..

  1. Pingback: Jippiee.. =) « Roolz's Blog

  2. Underbar LO Roolz!! Älskar den och vad kul att få se hur du gjorde!! Vilken bonus. Ja, det är så kul att du är en Riktig Scrapptorgare nu!!😛 hihi

    Kraaaaaaam

Kommentera

