Cyllan + Artic Sisters = måånga kort

 

Tiingeliing!

Så var det dags för den här ”stämpelgalningen” att vara kreativ med stämplarna från Artic Sister  😀

Jag bestämde mig rätt snabbt för att ha kul och skapa ett par egna mönster papper med de småå stämplarna som följer med i de olika stämpelpaket.  Såå jag plockade fram albumpapper och mina distresser och satte igång att skapa….

En liten stjärnstämpel från musikpaketet inspirerade mig att göra ett mönsterpapper till ett julkort men när jag var klar bidde det en julTag.
Jag stämplade motivet i färg (Crushed Olive) direkt på det vita albumbladet. Ritade  en ruta med hjälp av min Fiskars Shapecutter och klippte ut den. Chalkade runt kanten med både grön och lite gult. Tillsammans med ett prickigt mönsterpapper, ett rutigt band och en stjärnbrad och ett kattmotiv som jag köpt på October Stamps och text med dymo blev det en riktigt cool julTag …mitt i sommaren😉

Nästa mönsterpapper blev i form av en distressruta i färgerna Tumbled Glass och Shabby Shutters. Jag stämplade med stjärna från Babypaketet och något snirkligt från Rampaket 2 (se bild nedanför) med Broken China på rutan. Stämpelmotivet, en katt från Doodle Factory,  färglade jag med mina Copic pennor. Dekorerade motivet med lite glitterlim och satte dit två blommor från Prima E-line + en röd brad. På mönsterpappret som jag satte bakom distress-rutan stämplade jag med ramen,  som hör till stämpelnr 154. (bild nr 2 nedanför)
 

Till det här mönsterpappret började jag med att färga en liten bit albumsblad med Spun Suger. Stämplade med hjärtat ifrån stämpelsats 132 och texten min från Bokpaket. När mitt papper var klart stämplade jag med ramen från Rampaket 1 och klippte ut. Dekorerade kortet med ett prickigt band och röda blommor som jag satte ihop med en rosa Velvet brad. För att piffa till mönsterpappret satte jag dit några blingstenar. Texten är från Stämpelsats 132 ” Du är perfekt”.

Jag fick lite rosa cardstock över när jag gjorde mitt första rosa kort så jag gjorde ett litet bra-o-ha- kort med lite spillbitar. Stämplade med den lilla kringelekrok-saken ni ser överst på stämpelbilden ovanför d v s stämpelsats 132 med röd färg. Men när kortet var klart önskar jag att jag stämplat i svart i stället för då hade inramningen av blommorna varit mer tydlig. Dekorerade kortet med rosa blommor som fick limegröna minibrads i mitten (ja de är gröna men på fotot ser de gula ut) och för att fånga upp det gröna i bradsen knöt jag fast en bit limegrön organsaband. Satte två röda blingstenar i cirkeln på stämpelmotivet och skrev text med min älskade dymo😀

♥ ♥ ♥

Texten TUFF från stämpelsats 131, inspirerade mig att skapa nästa kort.

Plockade fram min tuffa kille från Tingtura Design som jag tyckte passade texten och färglade honom med mina copic + promarks pennor. När jag satt med min vita kortstomme och det svarta mönsterpapper med stjärnor kände jag att jag ville lägga fokus på texten på det här kortet. Jag hittade vita cardstock bokstäver i min samling men för att få lite mer effekt färglade jag vissa med min limegröna fluid chalk för att matcha både TUFF-texten som jag embossat med limefärgat pulver och killens gröna tröja. Även en metalic bradstjärna fick piffa till kortet lite så den satte jag över i:et.

(tyvärr vill inte kamerna fånga upp färgerna som är mycket grönare i verkligheten)

♥ ♥ ♥

Ett stort tack till Artic Sisters för att jag fick roa mig en stund med era läckra stämplar😀

♥ ♥ ♥

Ha en fortsatt trevlig lördag
Kraaam C

3 kommentarer

Filed under Artic Sisters, Cyllan/H-zon Design

3 responses to “Cyllan + Artic Sisters = måånga kort

  1. Eva

    Ååå vilka käcka alster, de är sådana man blir riktigt glad av att se, så härliga. Du har använt stämplarna så himla bra.
    Kram

  2. Vilka härliga alster du har skapat! =)
    Gillar verkligen deras stämplar!
    Kram

  3. Cecilia

    Verkligen jättefint, kram från Cecilia( articsister)

Kommentera

