Skepp o hoj!

Hej! Idag är det min  tur att visa er ett kort.

Jag har valt ett marint tema och det är mycket papper lager-på-lager.

Förutom kortstommen är det fem olika papper och alla har ett papper bakom sig också. Det är faktiskt inte så tungt eftersom de mönstrade papper som jag har valt är extra lätta! Annars kanske man får välja att ge bort ett sånt här kort istället för att skicka det! *skratt*

Motivet är två olika egentligen som jag har maskat. Det är den lilla pelikanen och en bakgrundsbild, båda från Magnolia. Jag har färglagt dom med Distress Ink pads och lagt till lite stickles.

Den lilla fisken hänger i en bit floss.

Det blåa enfärgade pappret har jag stansat med en rund stans (1½”) för att få effekten av vågor.

I den lilla snurklan har jag rullat en bit blått floss för jag hade tänkt att det skulle se ut som en hoprullad båttross…men jag vet inte…;) Så jag satt en lite snäcka där istället så kan man bara se en del av den.

Hoppas ni alla har det bra så här i mitten av augusti! 

//Veronica

3 kommentarer

Filed under Kort, Scrapptorget

3 responses to “Skepp o hoj!

  1. Eva

    Så snyggt maskat och färglagt. Det lilla hänget var för coolt.
    Kram

  2. urläääckert kort!!!
    Många häärliga detaljer
    Kraaam C

  3. underbart kort vännen!!😀 Gillar temat, lagrena å ja… allt!!😀
    Kraaaaaam

Kommentera

