.: Rock ´n Roll-party :.

Hej , hej!

Idag tänkte jag, Sophia, visa er hur jag löste ekvationen dåligt med tid och önskan om 70 handgjorda party-inbjudningar. Jag hade bara en dag på mig innan i skulle åka bort och inbjudningarna skickas iväg….

Kan låta som ett omöjligt uppdrag… kan avslöja att det var inte omöjligt… bara lite trist och enahanda ;  )

För att  spara både papper och arbetstid så valde jag att göra korten i 10×10 cm -format.

Jag började med att skära till den svarta cardstocken i storlekar om 10×20 cm. Det gav mig 4 kortstommar per ark.

Därefter bigade jag alla  kortstommarna på 2 ställen… 5 cm in och 10 cm in på längden. Det gör att man kan vika kortet i form av ett Z.

När jag skriver alla kortstommarna, så menar jag alla. Det här funkar bäst om man kör enligt ”löpande-band-tekniken”. Inte så kul, men effektivt!

Nu börjar det roliga! Nu var det dags att stämpla och embossa! Återigen så la jag upp en hel hoper kort och stämplade och strösslade embossingpulver. Först när jag fått ihop ca 10-12 kort så värmde jag med embossingfönen.

Först när jag gjort alla korten färdiga så skar jag till själva textlappen och limmade fast på insidan. Det gjorde att jag fick full kontroll över att ingen del av den lappen syntes när jag hade kortet ihopvikt, utan det är först när man öppnar kortet som man ser texten. Det här sättet är ju liiite pillrigt, men det fick uppvägas av det estetiska.  =  )

Självklart skickades de sen iväg i cellofankuvert! Känns klart mer lyxigt och verkligen mer rock ´n roll än ett vanligt papperskuvert…!

Här är så dagens skörd…! 67 stycken personliga inbjudningskort till makens fyrtioårs-partaj som skall gå i rockens tecken… allt ifrån rockabilly till Slipknot…!

Jaja… vet att jag skrev 70 kort i början… kunde ju inte låta bli att göra några andra kort oxå när dessa var färdiga… ett blev ett beställningskort och de andra två var mest en lek med nya stämplar…men vilken rolig lek sen!  =  )

*****

Ähh.. jag slänger in dem här oxå… som en liten bonus =  )

Testade att stämpla och embossa motivet på vitt papper och sen inka in med olika nyanser av brun distress.

Stansade ut några fjärilar ur ytterligare ett stämplat/embossat  och inkat motiv….

… och här fick jag användning för även den bilden. Tycker att det blev riktigt coolt med de utstansade fjärilarna!

Nåväl! Nu har ni sett hur jag gick tillväga för att göra 70 kort på en dag!

Korten är ju inte speciellt avancerade att göra och det var liksom det som var meningen. Annars hade jag aldrig haft möjlighet att hinna göra så många kort på så kort tid!

Ha det gott allesammans! … själv håller jag som bäst på och förbereder så mycket jag kan inför själva partyt!

KRAM!   /  Sophia

3 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Kurrebo / Sophia

3 responses to “.: Rock ´n Roll-party :.

  1. Wow vilken utmaning att göra 70 kort på en dag men du klarade den galant och fick gjort en massa snygga kort
    Kraaam C

  2. Dåligt med tid??? Ja, dom där kallar inte jag för dåligt med tid kort… har själv gjort beställningar på detta sätt och hjälp så trött man blir i armarna!! hahaha Ja, effektivt, men inte så skojj – men vad gör det när mottagarna blir glada!!
    Wow vännen du är ju mästarinna juhe!! Underbara inbjudningar – sååå coola å rätt i stilen!!

    Ditt romantiska kort var också ljuvligt!! mums…

  3. Hej!
    Jag var in på din blogg och såg korten med gitarrerna. Diggar dom! Var har du köpt dom???
    Tacksam för svar.
    / Ulrika

Kommentera

