Teamets Tolknigar av Augusti Månadstävling del 2

Tjiingeliing!

Så var det söndag igen och ett par av oss i teamet visar upp våra tolkningar av månadens tävling som den här månaden sponsras av Mian Scrap & Design

* * *

Hej!

Här är mitt inspirationskort som jag har gjort för månadstävlingen:

Det är ett kort på 15*15 cm i vit cardstock.

Jag blev så inspirerad av skissen så jag gjorde nästan precis som den ser ut!

Det är så kul att göra såna här distressrutor! Jag använde mig av färgerna ”mustard seed” + ”wild honey”, ”broken china” + ”faded jeans”, ”barn door” + ”fired brick” och ”black soot”.

Jag använde en liten bladranka från sassafras som heter ”organic borders” och en rund stämpel från Stampingbella.

Till den runda ringen tog  jag en rund stans som är 1½” och en av de mindre spellbinders.

Alla pappersbitar satte jag på 3D kuddar men på den runda satte jag 3 kuddar på varandra!

Ha det gott!

//Veronica

* * *

Såå var det dags för mig att visa upp mitt (Cyllans) andra kort som jag faktiskt gjorde först som inspiration till vår augustitävling d v s  ett kort till min mamma som jag hoppas inte tittar in förrän efter hennes födelsedag😀

Jag har använt 3 olika mönsterpapper på mina rutor – ett rött med prickar, ett blåturkost och ett gult. Jag valde att göra den gula rutan lite större än de andra eftersom jag skulle skriva min text där. Först hade jag bara tänkt och skriva hennes ålder med vita chipbordsiffror (som blev dekorerade med ett par röda blingstenar) men det kändes som det fattade något på kortet såå när jag hittde den röda metall ramen i mina gömmor satte jag dit även den och skrev min mammas namn med dymo och satte i den.

Min mamma ääälskar kräftor så jag köpte en cyklande tjej(man får cykelhjälmen på köpet) och en kräftstämpel hos Skogskokiga med idén att låta kräftorna sticka upp ur cykelkorgen. För att få till det klippte jag  ut en extra cykelkorg som jag ”gömde” kräftdelarna bakom. Duttade 3D-lack på cykelhjälm, kräftor och på skärmen på cykeln. Jag ville få med cikelnformen som fanns på skissen så jag klippte ut en cirkel i röd cardstock och satte den bakom motivet. Sen dekorerade jag cirkeln med blingstenar och satte dit två röda organza blommor som jag satte ihop med en Valvet brads i mitten. Satte även dit en gul organza blomma som hade vikts på mitten, mitt emot för att få dit en färgklick.

♥ ♥ ♥

Ha det gott
Kraaam C


* * *

Ta nu chansen och skapa ett eget kort till tävlingen –  vinnaren får scrapsaker från Mians Scrap & Design + en gästDT plats oss under september månad. Obs! man vinner ingen Gäst-plats längre – sen inlägg om nyheter för Aug tävling.
Du har till den 25 augusti på dig att skicka en bild på ditt bidrag till Lilla07an på: sandbergmaria@hotmail.com

Ansvariga för månadstävlingen är:


1 kommentar

Filed under Cyllan/H-zon Design, Månadstävling

One response to “Teamets Tolknigar av Augusti Månadstävling del 2

  1. HImla underbara tolkninga!! Fick allt klura på vem som hade gjort det första kortet!! Så härligt veronica när man ser hur utmaningar får fram lite nytt ur en!! hihi

    Underbara kort båda två!! Gillar också cykel-tjejjen cyllan!!😀

    Kraaaaaaaaam på er…

Kommentera

