.: Skolstart :.

Hej, hej…jag ( Sophia ) har visst tagit semester även mentalt, haha.

Det var ju meningen att jag skulle ha bloggat tidigt imorse, men det fanns inte alls med i mitt huvud…. 

Men bot och bättring… här kommer nu mitt inlägg… håll tillgodo!   =  )

*****

Snart börjar skolan för mina barn. De både längtar efter det och tycker att det skall bli lite jobbigt. Precis som det skall vara med andra ord!

Min äldsta son, som snart är 11 år, har lite svårt att komma ihåg vilka läxor han får och till när de skall vara klara. I år tänkte jag försöka hjälpa honom med detta genom att ge honom en egen almenacka att skriva upp läxorna i. Självklart måste ju almenackan fixas till för att passa hans smak…   ;  )

Eldsflammor och döskallar stod högst upp på önskelistan…. och såhär blev resultatet.

Framsidan…. har skurit till en bit papper, dragit med glitterlim längs med eldsflammornas kanter för att få lite cool effekt.

Närbild på framsidan… här syns glittret lite bättre. Skrev hans namn med dymoremsa… lite personligt vill jag nog ha det.

Här är en närbild på den enda döskallen det blev… den hamnade på baksidan  ;  )

Även på baksidan blev det glitterlim längs eldsflammornas kanter. En hel hoper med band knöt jag oxå fast i ryggbindningen. Svarta med vita prickar, svart/vit-rutiga samt några smala röda satinband.

Inte är den speciellt avancerad.. varken i material eller teknik, men det spelar ingen roll. När jag visade upp almenackan för sonen, så blev det genast tummen upp! Han var helnöjd, vilket var tanken.  =  )

Nu är jag allt liiite sugen på att göra en till mig med… fast i vintagestil…hmm.. vem vet? Kanske kan bli en sån…

Ha en fortsatt underbar lördag… njut av sommarvärmen!

~KRAM ~ Sophia

2 kommentarer

Filed under Inspiration, Kurrebo / Sophia

2 responses to “.: Skolstart :.

  1. Så himla snygg Sophia…😀

  2. Läcker almanacka! Förstår att sonen gav den tummen upp
    Kraaam C

Kommentera

