Vänkort med TUT

och…….

Hej på er!

Idag är det min bloggdag och jag tänker visa ett kort jag gjort åt en granne som ville ge sin bästa vän ett kort som jag gjort. Kvinnan som ska få det är ljus,älskar lila och tycker mycket om fjärilar .

…sa jag då och så här blev resultatet:

Stämplarna kommer från Vilda Stamps.

Blommorna har jag gjort själv av ca 2½cm brett organzaband. Hur lätt och snabbt som helst och nu tänkte jag visa hur jag gjort:

Eftersom det är silver i mitt band så har jag använt silvertråd.  Jag har använt ca 20-25 cm långt band till dom största blommorna och provade att sy i mitten,lite längre ned mot kanten och sen till sist så som bilden ovan och det tyckte jag blev bäst. Sy långa efterstygn längs hela bandet……….

……. sen bara dra ihop det hela och knyt……..

…..så blir det så här

eftersom det blir ett hål i mitten  så satte jag dit en stor brad men man kan ju också klistra fast en stor pärla eller vad man vill. Fantasi….

Testa detta för band har man ju i massor (oftast iaf)

Tack för mig!

2 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Tutorial

2 responses to “Vänkort med TUT

  1. Lääckert lila kort du fick gjort till grannen. Ett kanon-tips på egna blommor. Jag får ta och testa det någon gång tror jag…
    Kraaam C

  2. Läckra blommor vännen!!
    Å snyggt kort. Visst är dom stämplarna himla skojjiga!!

    Kraaaaam

Kommentera

