.:Du målar konst på asfalten utanför huset:.

 

Hej igen alla härliga Scrapptorgetbesökare🙂

Idag tänkte jag visa lite inspiration med något som är relativt nytt här hos oss, nämligen washi-tape. I Usa och andra delar av scrapvärlden så har Washi-tapen förekommit tidigare, och är kanske vanligare på LOs än här hos oss.

Nu har jag glädjen att äga ett antal rullar Washi, och de är verkligen härliga att jobba med, lätta att riva,klippa och forma, och idag tänkte jag visa en LO där jag helt enkelt dragit ut och rivit av washi-tape som dekoration istället för band eller pappersremsor.

Här ser vi två sorters Washi, en enfärgad orange, och en prickig turkos. Och här ser man också en av tjusigheterna med Washi, den är lite transparent, vilket gör att underliggande lager syns igenom tejpen.

Här ligger också washi underst och ger lite struktur åt den lilla texten i rubriken, och Washi är supersnyggt komplement till alla frestyle scrappare, då den gör sig supersnygg tillsammans med mister och akrylfärger.

På den här LOn har jag även använt mig av väl utspädd akrylfärg som misters i samma färger som mina tejper och dekorationer.

Washi-tapen är än så länge ganska ovanliga i svenska webshoppar, men jag tror att de inom en snar framtid kommer att finnas i flertalet shoppar då tejpen är på frammarsch i scrapvärlden🙂

Ha en riktigt bra dag!!
KRAM
Katarina

5 kommentarer

Filed under Inspiration, Layouter, Nyheter

5 responses to “.:Du målar konst på asfalten utanför huset:.

  1. Vilken läcker LO och tejpen verkar kul att jobba med
    Kraaam C

  2. Alldeles underbar, vilket foto och vilka underbara färger… ja hela kombinationen!

  3. Eva

    Den är bara såååååååå läcker!!!

  4. Underbar LO!! Min första tanke var WOW, super fin med färg, nytt material och sprayat snyggt!! Me like och scrapplift-varning!

    Tack för inspirationen och klart jag blev sugen på tejpen*blink*.

    Kram från mig,
    Eivor/Ejja

  5. Så läcker LO gillar allt på den. Gillar allt det nya matrialet. Du har fått ihop färgerna så läckert och snyggt. MYCKET SNYGGT!!!!

    Kram anneli

Kommentera

