Teamets tolkningar av Augusti Månadstävling del 1

 

Hejsan svejsan! 

Så var det söndag igen och idag ska några av inspiratörerna på ScrappTorget visa sina tolkningar av Augusti Månadstävling –  mer info om tävlingen hittar ni HÄR

Men innan ni får se alla häärliga tolkningar vill jag påminna er om priset man kan vinna i vår tävling nämligen ett kit med scrappsaker från Mians Scrap & Design + Gäst-DT hos oss på ScrappTorget under september månad. Obs! man vinner inten Gäst-plats längre – sen inägg om nyhet aug. tävling

 

Nu är det dags och sluta prata och titta på lite häärliga kort istället :-D 

* * * 

Ja mitt kort är väldigt enkelt, bara några distressrutor och en klocka så VIPS så blev det ett nyårskort. 

(hade tänkt att göra ett kort med kräftor eftersom jag är fullkomligt tokig i kräftor och just nu i skrivande stund har jag abstinens,hihi, men eftersom jag sitter och gör julkort (fy så trist det är) så blev det ett nyårskort) 


Tack för mig! 

 

* * * 

Så här blev min tolkning..

  

 

Nu ser jag fram emot se era tolkningar av denna roliga  skiss  – som bjuder på många möjligheter 

Kraaam// 

 

* * * 

Här kommer min (Eviebee) lilla tolkning… och för mig blev det även en stor utmaning med färgerna då detta är färger jag nästan aldrig använder…

Jag gillar att dekorera insidorna på korten, och så här blev den på det här kortet….

Mönsterpappret med fjärilarna kommer från DCWV och glittrar jättefint irl tillsammans med enfärgade cardstock i svart,orange och blått. Dekorerat med endast en stor vit blomma under motivet som jag färgat in med distress ink. och ett orange sidenband. Stämpeln jag använt är -Garden need many helpers- från Sarah Kay och är färglagd med MCP-tekniken.

Det var allt från mig och hoppas vi ses snart igen…….. Kramar

***

Efter att ha gjort ett kort (som ni får se nästa söndag för jag vill inte att min mamma ska se kortet riktigt än ;-)) blev jag, Cyllan, sugen på att göra ännu ett kort utifrån Lilla07an/Marias skiss. 


Jag som är van vid att använda många färger på mina kort tänkte utmana mig själv att bara ha en dominerande färg på mitt kort. Så jag valde att göra ett kort där jag enbart använde ett rött mönsterpapper från Cosmo Cricket. Men för att få kontrast på mitt kort valde jag att ha en annan färg på en ruta.

När jag klistrat fast rutorna på kortstommen lag jag min Fiskars Shapecutter med cirklar ovan på kortet och ritade dit sömnmönster – använde två olika storlekar på cirkelarna. Klippte lite på mina bokstäver såå att de blev fyrkantiga i formen (de är avlånga i orginal) men då rutorna på kortet är avlånga ville jag ha en annan form på bokstäverna. Blomman är två organza blommor som jag satt ihop med en Velvet brad i mitten.  Jag satte även dit 3 blingstenar för att förstärka cirkelformen.

♥ ♥ ♥ 

Glöm inte att titta inom nästa söndag för dåå kommer ännu fler häärliga inspirationskort att dyka upp här på ScrappTorget. 

Ha en fortsatt sköön pyssel-söndag
Kraaam C 

Ansvariga för månadstävlingen är: 

 

5 kommentarer

Filed under Cyllan/H-zon Design, Månadstävling

5 responses to “Teamets tolkningar av Augusti Månadstävling del 1

  1. Vilka läckra tolkningar ni gjort tjejer
    Kraaam C

  2. Pingback: Månadstävling på ScrappTorget « Cyllans PysselBlogg

  3. men jag är rädd för era tävlingar för jag vill inte vinna och bli gästdesigner! helt ärligt alltså =) inte för att jag brukar vinna någonting men man kanske har otur just här😉 men om det mot förmodan skulle hända så antar jag att det är valfritt? kram

    • Men man blir inte gäst längre!!😛 Så tuta å kör!!😀 NU kan du bara vinna ett härligt kit!! Å i värsta fall så headhuntar vi dig som gästis… hahahaha😀 *skrattar* Nejdå… var nu med!!

  4. Cyllan

    Hej B.creative!
    Från och med nästa månad kan du lugnt vara med i vår tävling för vi kommer att ta bort Gäst-DT-biten.

    Kraaam C

Kommentera

