Sommarkort + en bladtutorial

Idag tänkte jag både inspirera er med ett somrigt kort och ge er en liten tutorial om hur jag göra mina gröna blad!

Här har ni kortet:

Oftast när jag gör kort så gör jag lager-på-lager med olika cardstock och mönstrade papper. Det bygger upp ett djup i kortet tycker jag.

Den lilla Magnolia tjejen är färglagd med Distress Ink pads och lite Twinklings H2O i en röd färg på kinderna. Det ger ett lite extra skimmer.

Den vita gardeniablomman har jag låtit vara vit denna gång (annars brukar jag färglägga blomman i en matchande färg) så att den skulle komma fram mer. Den gråa lilla fjärilen köpte jag på Panduro.

Snurklan har jag gjort själv och tog samma prickiga papper som det bakom motivet. I snurklan satte jag en utstansad blomma och ett glitterbling i mitten. De gröna bladen har jag gjort själv och beskrivningen till den finns här nedanför.

***

Nu tänkte jag visa hur jag gör mina blad. Det är väldigt enkelt beskrivet med stora kort så jag tror inte att det behövs så mycket text till. Men är det något ni undrar över får ni höra av er!

Detta är vad jag behöver:

Klipp på frihand hur du vill ha formen på bladet.

Biga i mitten av bladet, det får gärna blir lite krokigt!

Inka med vilken färg du vill, jag använder oftast ”peeled paint”.

Böj till bladet lite så får du en mjukare form.

Jag brukar även böja den i mitten, där du har bigat…

Här ser ni det färdiga resultatet:

Hoppas jag har lyckats inspirera er!

Ha en underbar dag!

//Veronica

5 kommentarer

Filed under Inspiration, Tutorial

5 responses to “Sommarkort + en bladtutorial

  1. Ditt kort är bara såå läckert …mums!!
    Tackar för visningen av hur man gör dessa snygg blad med
    Kraaam C

  2. Kortet är så läckert och så snyggt färglagt.
    Tack för tipset bladet det måste jag testa🙂

    Kram anneli

  3. Ali

    Vilket himla bra blad-tips! Det ska jag helt klart apa efter…🙂

  4. Eva

    Sååå fint kort, din färgläggning är så himla fin. Bladen är kanon och så användbart, det tipset ska läggas på bra-ha hyllan.
    Kram

  5. Underbart kort och en superbra tutorial!!!Tack!

Kommentera

