Njut av sommaren!

Måndag, och ”min dag” på Scrapptorget! ”Min” i det här fallet är Annica H.

Jag börjar med att visa en plåtask som jag har altrat. Jag har tänkt att den ska få förvara sommarens fröer, tills det är dax att så dem inför nästa säsong. Det gäller att ta tillvara på allt som årstiden erbjuder!
Jag har använt papper från Pink Paislee, och en hög blommor till dekoration. De flesta av dem, kommer från Prima.

På tagen står det – Ma boîte de fleurs. Det betyder helt enkelt -Min låda med blommor. Jag valde att skriva på franska, eftersom texten på mönsterpapperet är på franska.

De flesta av blommorna är en lite äldre Primavariant. Torkade och naturtrogna.

Inuti lådan ligger en hög med kuvert till de olika fröerna. Det finns lite utrymme över, om man vill köpa några extra fröpåsar utöver det som samlats in.

 

Jag gjorde både vita…

Och svarta påsar. Alla med blommans namn på etiketten.

Ja, det var dagens alter! Nu över till något annat…

För att stanna vid det blommiga temat, så har jag gjort ett passande kort. Jag har punchat ut blommor, fyra av varje sort. Jag har sedan sytt ihop dem på mitten, och vikt upp bladen lite. Stjälk och blad målade jag dit med distress ink. Med samma färg distressade jag kanterna, och gjorde en ”matta” där jag stämplade min hälsning. Ett band tvärs över, och sedan var det bara att montera ihop.

Här ser du blommorna lite bättre.

Det var allt jag hade att bjuda på idag. Hoppas att du har haft en bra sommar, och kunnat ta tillvara på allt vad sommaren erbjuder!

Tack för besöket! ♥

6 kommentarer

Filed under Alter, Kort

6 responses to “Njut av sommaren!

  1. Eva

    Oj oj oj jag nästan svimmar så himla fiiiiiinnnnnnt det är helt underbart och färgen orange som jag inte gillar speciellt mycket blir helt grymt snyggt på detta alster. Du är bara så duktig.
    Dina små blommor på kortet var söta där blir det liftvarning.
    Ha en skön dag
    Eva

  2. Man blir lika stum av beundran varje gång du visar upp dina alster….WOW!!!!
    Din plåtlåda är bara såå underbar och kortet är heelt ljuvligt.
    Kraaam C

  3. Wow vilken snygg altrad låda, nu blev jag sugen på att plocka fröer i trädgården jag me!
    Och va smart att sy flera blommor på varann sådär!
    Tack för inspirationen!
    Ida/ Tatoo Rosen

  4. Wow wow wow vilken snygg altrad låda och kortet är så läckert.

    Kraaaaam anneli

  5. Det här är genialt snyggt! blommorna på korten är så läckra – vilken idé!!! liftvarning!

    Asken är ju perfekt! Jag brukar alltid plocka lite fröer och iår blir det en fin låda till dem också!

Kommentera

