Mini-tutorial: ”Gör egna Pebbles”

Bild

Bild

Bild

Idag är det dags för mig (roolz) att blogga mitt sista inlägg här på scrapptorget. Jag vill därför passa på att tacka för min tid här som gäst-DT, det har verkligen varit superkul.🙂

Men nu till dagens inlägg som är en mini-tutorial på ett kul sätt att göra egna pebbles på. Jag tycker att det är jätteroligt att göra egna, ofta billiga, dekos (av alla möjliga slag), så då tänkte jag avsluta med något som är typiskt MIG..🙂 jag kan också börja med att tillägga att jag inte vet hur pass syrafria de här dekosarna blir, men personligen brukar jag inte vara så petig med det där.😉

Det som behövs är inte mycket, mönstrat papper och några såna där små plastpluppar som man sätter i skåp och sånt, även kallat ”Ljuddämpare” (det funkar även med fragments eller bubbelstickers). De jag köpte ser ut så här och kostade typ en tia eller nåt och man kan ofta hitta dem i mataffärer eller prylbutiker (typ ÖoB).

Plupparna är redan klistriga, så det är bara att placera ut dem på det papperet man vill ha och sedan klippa runt kanterna, inte svårt alls.

Så här blir de då, nästan som köpta pebbles.. :)  Lite suddiga bilder kanske, men man kan nog ändå ana dimensionerna i alla fall.😉

 

***

Och nu tänkte jag visa upp en LO jag gjorde häromdagen med just såna här pebbles (fast i ett annat papper då). Pappersserien ”Gypsy sisters” kommer ifrån Kaiser Craft och är en av mina nya favoriter med ganska dova men ändå supersnygga nyanser av lila/vinrött och turkos/aqua.. :)  I en del av de små blommorna har jag satt pyttesmå pebbles, medan de 2 stora pebbles:en är placerade lite under de övriga blommorna. Sen har jag dekorerat ytterligare med delar ifrån ett halsband som jag fyndat på REA ganska nyligen..🙂

  

  

Ja, det var vad jag hade att bjuda på. Glad sommar på er allihop och återigen tack så mycket för att jag fick förtroendet att vara gäst-DT här på Scrapptorget.

//roolz

Bild

11 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Tips och idéer, Tutorial

11 responses to “Mini-tutorial: ”Gör egna Pebbles”

  1. Katarina

    super duper tips… måste till affären och hitta dämpare idag, det blev ju kanonsnyggt!!🙂

    //Katarina

  2. Tack för beskrivningen – Måste testa göra egna mini-tutorial. Tok gillar Lo´n med alla sköna detaljer.

    Tack själv för att du har varit med oss och inspirerat med dina härliga alster🙂

    Kram Anneli

  3. alltid kul med tips! Detta måste testas!!
    Kramar mammasol

  4. Å just det ja!!

    Tack för allt tjejjen!! har varit så fantastiskt att ha dig med oss dessa månader!! Så himla snygga å inspirerande saker du bjudit oss på!!

    Kraaaaaaam

  5. Eva

    Wow, så läckert. Superbra tips, nu måste jag till affären………. Lo´n var ju helt underbar så snyggt kombinerad med färgerna.
    Tack för all inspiration
    Kram kram

  6. Wow…vilken LO!
    Och vilket bra-igt tips. Tänk va tiden går fort när man har kul…kommer att sakna dina alster här i bloggen. Tack för allt fint du skapat.
    Kraaam C

  7. OMG !! Det här är baske mig en av de snyggaste LO´s jag någonsin sett!!
    Gillar allt med den… färger, upplägg, dekosar och ramen!

    Tack för all underbar inspiration du delat med dig av denna tid. Kommer verkligen sakna dig och dina alster…
    KRAM!

  8. roolz

    åh, tack så för alla snälla kommentarer, de värmer.. =)

    kramis

  9. Pingback: Nyvaket Yrväder.. « Roolz's Blog

  10. Vad smart att använda sånt, blev ju jättebra! =)
    Kram

Kommentera

