Kort med färg

Hej,

Jag (Ejja) har skapat lite i galet härliga och roliga färger. Inte ofta jag scrappar i dessa färger men det är roligt att utmana sig själv. Jag gör sällan kort nu, går i perioder…Men när nära och kära fyller år och underbara papper ramlar ner i brevinkastet så ville jag förstås scrappa.

Första kortet är lager-på-lagar med stämplat motiv.Jag har färglagt stämpeln med distress ink, använt edge shaper, chalkat kanterna och gått lös med knappar.

Både ”grattis” och det stämplade motivet har jag fäst med 3-D kuddar.

Knappar…

Kortet nedan gjorde jag utan motiv och använde mig av svart cardstock som stomme, det har jag aldrig använt mig av på ett kort. Det blev bra och funkade tycker jag när jag får färg av knappar och det färglada pappret.Ett svart band, knappar och olika färger på typsnitten gav kortet liv och attityd.

Pins i härlig röd färg och stickers fjäril blev en bra detalj.

Knapparna är egentligen gula och lycklig är jag när jag hittat en vit penna som jag kan göra streck på t.ex. thickers bokstäver…

***

Så var detta mitt sista inlägg här och jag tackar för mig. Jag är glad att jag fått förtroendet att vara med och fått vara del i ett underbart gäng med fanstastiska inspiratörer. 

Trevlig dag önskar jag Er alla!

Kram från mig,

Eivor/Ejja

6 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Kort, Scrapptorget

6 responses to “Kort med färg

  1. Åh vilka ursnygga kort! Älskar färgerna!

    Tack själv för att du har varit med oss och inspirerat med dina härliga alster!

  2. Underbara färger och härliga kort.
    Tack för den här tiden och välkommen åter
    Kram//Y

  3. Eva

    Superhärliga kort!
    Tack själv för den här tiden och all underbar inspiration du givit.
    Kram

  4. Så läckra färger och super snyggt kort
    Tack för den här tiden och välkommen åter🙂

    Kraaaaaaaaaaam Anneli

  5. Wow vilka lääckra kort du gjort i dessa läääckra färger.
    Ett stoort tack till dig för alla underbara alster du skapat för oss under sommaren
    Kraaam C

  6. Vilka snygga glad-kort du gjort… leendet bara växer för varje detalj man hittar!!

    Tack för allt ejja!! det har varit fantastiskt att ha dig med oss dessa månader!! DU är grym!!

    Kraaaaaaaaaaaam

Kommentera

