Inspiration-Krumelurans pysselplace

 

Ja nu har turen kommit till mig att visa mitt pysselrum.

Det är det rum jag spenderar mest tid i förutom i det rum jag undervisar på jobbet…. Det här är min favoritplats i vårt hus, för här har jag min dator.. och alla mina kära pappersprylar.

Jag har ett helt rum för mig själv.. maken förstod att det var lika bra att göra ett eget rum till mig när vi byggde hus, för tidigare höll jag till i vårt sovrum, och det var ingen bra kombo eftersom jag ibland har svårt att sova.. och det störde min man att jag tände lampor och började skära papper… trots att jag försökte vara tyst *fniss*

Idag tänker jag visa er två varianter av pysselrum… dvs före och efter semesterersättningen😉

här kommer före:

som ni ser på bilden har jag ett gammalt jalusiskåp som arbetsbord, jag står upp och scrappar, och innuti skåpet får sådana saker som jag vill att mina klåfingriga pyssliga barn ska låta vara. sånt som glitterlim, pins, och annat småplock.

brevid har jag ett avlastningsbord för datorn, som istället fått bli bord för min mappvagn med mönstrade papper, och den mindre 12″ pappershållaren där jag förvarar mina enfärgade papper.

Jag har även en tygkorg där jag förvarar mina thickers och bokstavsstickers i.

I bokhyllan har jag sedan allt som inte behöver vara inom greppavstånd för att jag ska använda det… dvs blommor, band och inspirationsböcker…. och Jaaaa det är bara blommor och band i alla plastlådor.. *skratt*  i alla pappkartonger ligger kort, och nedbrända skivor med alla foton jag tagit de senaste åren.. det börjar bli endel bilder… och lite ez monterade stämplar förståss.

Ja det var mitt pysselplace före,,, inget fancy, men jag trivdes riktigt bra , men när semesterersättningen kom gjorde jag en scrap place makeover. den är fortfarande under behandling då jag bara haft det så här i två dagar…. men jag vill ändå visa den för er🙂

Myket förvaring på liten yta… mycket från farbror Kamprads butik, och även min favorit Granit. de genomskinliga lådförvaringarna har jag köpt på lokala pappershandeln för en liten peng, de har legat förpassade i ett skåp, men nu kom de fram igen🙂 då 4st tillsammans passade perfekt in i en hylla.

Ja det var mitt pysselplace…

KRAM
//Katarina

8 kommentarer

Filed under Inspiration, Min pysselhörna, Scrapptorget

8 responses to “Inspiration-Krumelurans pysselplace

  1. Vilken skillnad på före och efter…
    Hoppas du kommer och trivas bra i ditt ny piffade pysselrum
    Kraaam C

  2. Hej blev ju jättefint. Jag har också mycket grejer på extremt liten yta. vet inte riktigt hur jag ska få till det, men du hade massa små bra lösningar. Om du har tid och lust kan du gärna få tipsa om var du köpt och vad sakerna kostar. Kan vara kul att läsa.
    Kram
    Dorpan

    • Katarina

      Hej Dorpan.
      Glasburkarna och den lilla träbyrån med flera lådor är handlade på Ikea. Plåtlådorna är köpta hos Granit för ca 60kr/st, och plastbyråerna är köpta hos vår bokhandeln för ca 90kr st.
      både Ikea och Granit har internetsidor, bara att kika och planera… det gäller bara att vara lite finurlig i sitt tänkande, glasburkarna är tex tänkta till inläggningar av grönsaker, plastburkar med lock kan man hitta billigt i olika billighetsbutiker, och jag vet att hex H&M home har massor av fina tygkorgar för billig peng i sin katalog. förvaringar för brads osv kan man hitta fiffiga lådor till i fiskebutiken tex som är tänkta till förvaring av krokar och annat smått vid fiske.
      lycka till med att hitta förvaring till din egen pysselvrå.
      //Katarina

  3. Sååååååå himla supersnyggt och välorganiserat!! Gillar det ljusa och vita i rummet… sååå himla läckert!!😀

    Hade gärna suttit hemma hos dig å knåpat!! Får nog komma å väldsgästa dig nån gång!! hahahhaha😀

    Kraaaaaaaam

  4. Vill ha det så! Hjälp!!!!!!!!!!

    • Katarina

      Kul att du gillade mitt space mammasolsolveig! Själva hyllan och skrivbordet, glasburkarna samt plåtlådorna från granit gick på ca 3000kr totalt. sen var det bara bygga och möblera kvar🙂

Kommentera

