Anneli´s pysselhörna…

Idag är det min tur att visa upp mitt pysselrum och det rum jag spenderar mest tid i . Det här är min favoritplats i vårt hus, för här har jag alla mina kära hobbyprylar. Att planera ett scraprum/arbetsrum är alltid spännande. Har man den möjligheten att ha ett rum att skapa i är det några saker man kan tänka på, lite tips.Viktigt är flera olika ljuskällor. Mycket arbetsyta. Ljusa väggar. Det är absolut så att man själv vet vad som är bäst för sig själv,
Men med en lugn bas kan det vara lättare att skapa och färgerna kommer fram bättre. 

Jag har inhandlat mina möbler och förvaringar på Ikea dom har bra billiga lösningar på det mesta!

Ovanför skrivbordet har jag satt upp fyra tavellister från ikea. På dom små hyllorna ryms, distresser, akrylfärger, chalks och glitterfärger

Tavellisten på väggen som ger en perfekt förvaring till stämplar som är monterade på träklossar.

I hurtsen under skrivbordet från Ikea förvarar jag alla möjliga dekorationer och stämplar..

Stämplar, stämplar, stämplar …

 Stämplar, stämplar, stämplar …

Plåtbyrån rymmer massor! Här förvarar jag alla möjliga dekorationer

Tex rosor …

Man kan köpa till bra plastlådor till hurtsen ….

Bokhyllor med plats för förvaring till det mesta.

Ikeas glasburkar är perfekt förvaring till rosorna

En närbild på glas burken.

Här förvarar jag min cuttle bug och Bian .

När jag letade efter lagring för mina små dekorationer, letade jag efter något som inte bara var praktiskt, utan även dekorativ, jag tycker denna söta lilla lådan uppfyller båda dessa kriterier hos Hobbyhuset.Det smarta sätt på vilket du öppnar locket innebär att du lätt kan komma åt alla dina artiklar. Den har ett enormt utrymme för att lagra alla dessa små dekorationer. Det är tre olika sektioner till boxen totalt – den övre delen har 32 små avdelningar och botten har två lådor, var och en med 16 fack i olika storlekar.

Här ligger min katter och myser medan jag scrappar …

En trött Smilla.

Arkivpärmarna använder jag till att förvara mina stämplar i.

Plastficka A4 + – Zip Safe – Esselte med blixtlås är perfekt för att förvara stämplarna i.

Laminerade A4 ark fulla med stämplar som jag förvarar i zipplastfickorna.

Min lilla webbhörna…

En hylla för kort och annat inspirerande 

Mina scrapväskor.
Det som är så bra med väskorna är just alla facken som rymmer allt småplock. Pennor, lim, fluid chalks m.m. När jag åker iväg knör jag även mer cuttle buggen och skärmaskin!

Så nu vet ni hur det ser ut hos mig. Tack för titten!

18 kommentarer

Filed under Min pysselhörna, Scrapptorget

18 responses to “Anneli´s pysselhörna…

  1. Ordning och reda…. Du har ett jättefint pysselrum, väl genomtänkt🙂 Bra tänkt att vit inredning är bra för att se färgerna på rätt sätt.

  2. Ojdå…jag som ska måla färg på de vita väggarna i mitt pysselrum för jag vill bli lite piggare på höst/vinter då allt är såå färglöst ute..hihiii
    Tack för alla tips på förvaring – den tar jag med mig när det är dags och flytta in i pysselrummet
    Kraaam C

  3. lisa

    Hej!
    Jag har samma silver hurts men inte har jag sett några insatslådor till dem? är de ifrån köksdelen? tacksam för svar. =)

  4. Superfint har du, det är så roligt att se alla era scraphörnor! Tack för all inspiration!
    Kram!

  5. Lisa!
    Insatslådor låg bredvid hyllan där man hämtade kartongen med insatslådan. Såg låg det i Kalmar på Ikea. Lådorna är kanon bra….🙂

  6. Vilket härligt ställe du ordnat, massor av smart och bra förvaring – och snyggt är det också!!
    //yes

  7. Men alltså… Wow!!!!😀
    Jag blir så himla avis! Vilket utrymme, vilken ordning å reda!!! Grymt impad!!!

  8. Så många bra tips med förvaring….snyggt är det också.
    Hälsn.Inga

  9. Var har du köpt dessa plastpåsar med blixtlås?
    Inga

  10. Jag var inne nu på Hobbyhuset och letade den lådan du har ..hittade inte…är den köpt tidigare.Inga

  11. Hej Inga
    Plastfickorna har jag köpt i en bokhandel i Kalmar
    Du kan säkert beställa i från dem .
    http://www.dillbergs.se/framekontor.htm

    Kontakta Hobby huset , så beställer dom säkert hem låda till dig

    Soliga hälsningar Anneli

  12. yes

    Skulle ju ha frågat om namnet på plåtbyrån….och om du kanske också vet namnet på plastlådorna som du har i. Vad kostade förvaringen från Hobby huset – på ett så där ungefär🙂
    //yes

  13. Så himla supersnyggt och välorganiserat. Annat än hos mig det =))
    men det ska bli ordning på torpet hos mig också som du vet.
    KRAMAR//Y

  14. Ali

    Oj så fint!
    Jag önskar verkligen att jag hade större utrymme. Min pysselvrå är så liten att det nästan är trist att sätta sig där och pyssla…

  15. Ja ditt pysselrum är helt fantastiskt!! Så mysigt att sitta i!! Till dig åker jag gärna igen för att mysa!! ghehe

    Kraaaaam

  16. Hej!
    Smart förvaring för småsakerna. Vill ha! Du skrev att du köpt den på Hobbyhuset, hittade inte det. Vet du om de finns kvar?

    Tack!

    • Hej Malin!
      Det är ett gammalt inlägg från 2010 som du har kommenterat. Tjejen som skrev inlägget är inte kvar som inspiratör hos Scrapptorget längre och butiken Hobbyhuset lades ned 2010.
      Men det finns bra förvaring i många andra butiker så googla på bara.🙂 Lycka till!
      /agnelia

Kommentera

