Roolz scraphörna…

Bild

Bild

ja, idag var det då dags för mig (roolz) att vikariera lite för Yoli.. Eftersom vi har tema scrap-rum och förvaringstips på Scrapptorget nu, så visar även jag upp min pysselhörna idag. Ifrån början var den faktiskt det, en hörna, belägen i ena änden av vardagsrummet. Men precis som alla grejor man samlar på sig med tiden växte också pysselhörnan och tar numera egentligen upp nästan hela rummet..😉 Man skulle kunna säga att det snarare är ett pysselrum med TV-hörna.. *fniss*

men men, här kommer bilder på den då..

Eftersom jag har turen att ha en händig man kunde jag måttbeställa bord och hyllor, som han sedan snickrade ihop så snällt så.. Hyllorna står på hjul och kan enkelt flyttas (även TV-bänken är på hjul, vilket underlättar för snabb ommöblering) och borden är ganska höga, vilket passar mig perfekt eftersom jag nästan alltid står och scrappar.

I andra änden av rummet finns 2 bokhyllor (gamla loppisfynd typ) som jag målat i samma svarta färg som allt annat, den ena med ett draperi (som för övrigt matchar mina urtjusiga gardiner) och den andra helt vanlig. Ett tips för att lätt ta bort ett rörigt intryck i ett rum är att låta mycket gå i samma färgskala (välj även gärna förvaring med samma färg), något som jag kört ganska mycket på hemma hos mig. Eftersom jag har mina saker i just vardagsrummet var det en väldigt viktig punkt för mig, det fick absolut inte kännas rörigt. Dock kan jag nu känna att jag behöver rensa upp och omorganisera en del i min hörna efter att ha haft den i ett par år, men det är ett senare projekt..😉

Jag älskar tidskriftssamlare och lådor av olika slag och ett annat kul tips är att altra gamla skokartonger, de blir då väldigt personliga och ganska kul att ha framme. Sen har jag en lite udda förvaring av papper, nämligen scrap-album.. jag älskar att kunna bläddra bland pappersserier utan att oroa mig för att kladda på dem eller så. Sen är det supersmidigt med allt spill med, för det ligger ju helt still på sin plats i plastfickan tillsammans med resten av papperen. Jag vet att det jag inte ser, det använder jag inte, så för mig är det helt optimalt.. sen har jag lite CS och andra gamla fula papper  i tidsskriftsamlare för 12″, som jag fyndat på en Panduro-REA. Dies till CuttleBuggen förvaras i en vanlig pärm med idol-bilds-plastfickor.. Sen kan jag ju tillägga att jag har en ”lätt” besatthet av zip-påsar och avverkar regelbundet en ofantlig mängd (vart de tar vägen är dock fortfarande ett mysterium), så det är kanske inte så konstigt att nästan alla grejor ligger i just zip-påsar..

     

Stämplar förvarar jag i CD-fodral i mina grå lådor, de vita innehåller t.ex. stämpeldynor, blommor och andra smådekos. I de stora svarta lådorna ligger mycket annat krafs, chipboard, BIA-tillbehör, masks, mer blommor.. Sen har jag även en stor glascylinder med loppis-blommor ståendes på skrivbordet, nära och bra.. Men min favorit måste ju vara den här (ofantligt fula, men ack så praktiska) snurran som min man snickrade ihop till mig. Helt ovärdelig faktiskt… där förvaras det mesta och det bästa (nu mestadels prima). Även jag har fastnat för såna här smidiga tavellister, också de helt ovärdeliga. Där förvarar jag stickles, färger och hemmagjorda mister.

   

En annan favorit-förvaring är den jag har till mina TomBows, Twinklings och övriga färgläggningstillbehör, nämligen en superstor och jättepraktisk MaryKay-necessär. Den har 4 löstagbara delar och hela necessären kan rullas ut och hängas upp. Det syns kanske dåligt på bilden, men den sväljer sååååå mycket, bästa köpet någonsin tror jag (fyndad på tradera).

  

Allt som allt gillar jag min ”hörna” rätt bra, dock har jag grymt dåligt ljus (därav de ”provisoriska” spotlightsen på tavlorna), men var sak har sin tid..

//roolz

Bild

5 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Min pysselhörna

5 responses to “Roolz scraphörna…

  1. Vilket underbart scraprum… massor med inspiration fick jag av dig!! Så snyggesnyggt å städat!! haha…😀

    Kraaaaaaaaam

  2. Pingback: Säljes-massa scrapgrejor… « Roolz's Blog

  3. Tack för titten i ditt pysselhörn/rum och för alla goa tips du delade med dig av – nu har jag fått ännu mer tips inför mitt pysselrum
    Kraaam C

  4. Jag som brukar vara i det där rummet kan säga att det faktiskt brukar vara väldig ordning där😉

    Inte under själva skaparstunden kanske, men Roolz är allt en ordningsam person =)

Kommentera

