Pysselhörnan hemma hos Annica H.

Nu är det min, Annica´s, tur att visa min pysselhörna. Eftersom jag har haft semester, så är en del av mina pysselsaker packade i husvagnen. Just därför är det relativt ”städat” i mitt rum just nu, så jag vågade fota! Det är nämligen långt ifrån alltid som bordet är så rent och tomt…😉
Detta är mitt pysselbord! Den vänstra sidan är min plats, och på den högra sidan brukar vår dotter hålla till.
Jag tycker om att ha mina saker nära till hands, så det mesta finns på hyllor eller i lådor runt om mig. Vissa skrymmande saker som kanske inte används så ofta, ligger i en garderob vid sidan om.

På golvet bredvid mig står en gammal hovslagarlåda. Den är perfekt till lim, stämpeldynor, färger osv.

Tråd, garn och lite annat finns på gamla trådrullar i korgar. Till vänster i nätkorgen har jag lite crepe papper. Till höger ser du min blomförvaring från Prima. Den tycker jag så mycket om, att den för det mesta bara står framme och är fin!

Jag har förmånen att designa åt några olika uppdragsgivare. För att göra det enkelt för mig, så brukar jag dela upp förvaringen så att jag har material från tex Inkido på ett ställe, och från Nettan på ett annat. Dessa gamla drickabackar funkar bra till det. Storleken är perfekt till papper!

Blommor, band och knappar har man en del av?… Dessa har jag i glasburkar, så att jag lätt kan se vad som finns.

Jag antar att det vid det här laget är uppenbart att jag har en förkärlek till gamla saker? Här finns bokstäver, dekorationer mm i margarinlådor.

En margarinlåda till, med grungebord, chipboard och dylikt.

Papper som jag inte använder så mycket eller ofta, typ säsongsbetonat material, har jag sorterat upp i mappar.

Även lite annat material finns i liknande system…

Jag har inte visat bilder från hela mitt pysselrum, men jag kan i alla fall visa vad jag har bakom ryggen när jag sitter vid mitt pysselbord. I det vänstra skåpet har jag diverse färdiga alster. I det högra finns böcker och annat som jag tycker om. På lavoaren i mitten har jag och Moa ett gemensamt projekt, i form av ett dockskåp som ska göras fint.

Det var min pysselhörna! Rummet är inte så stort, men om det finns hjärterum, så finns det stjärterum! Har du vägarna förbi Örnsköldsvik, så får du gärna komma hit och pyssla en stund!

Tack för titten! ♥

6 kommentarer

Filed under Min pysselhörna, Scrapptorget

6 responses to “Pysselhörnan hemma hos Annica H.

  1. Du har då sannerligen ett riktigt vackert skaparrum!!! Me lika alot🙂

    Det är så stämningsfullt och vackert inrett. Förstår att det blir vackra alster skapade på denna fina plats…

    Gald sommar!

  2. Eva

    Här skulle jag vilja sitta och scrappa, mmmmmmm tar med mig massor av tips till min egna lilla hörna här hemma.

  3. Åhhh det var precis som jag föreställde mig det!! Hlet gudomligt vackert och välorganiserat!! me likey!! Precis så som jag gillar å ha pysslet!!😀 Underbart!!

    Kraaaaaaam

  4. Detta ska jag titta på när jag inreder mitt nya efter sommaren. Jag har samma dockskåp som du fast i rosa. Kramar

  5. Pingback: En tavla i miniatyr. « Annica's pysselblogg

  6. Åh, visst är det ett helt underbart pysselrum!!! Har fått äran att suttit där några gånger och det är ännu finare IRL och jag trivs mycket bra där!
    Kramis på dig Annica!
    /Susanne

Kommentera

