Pion Design…glöm ej mig!

 

Hej, hej…!

Idag vill jag visa er vilka underbara papper som Pion Design ger ut. Det är Theresa Lundström, AKA Pysselgumman, som har designat dem.  Serien heter ”Förgät mig ej” eller glöm-ej-bort-mig. Mjuka fina färger och underbara mönster på båda sidorna. Jag vill lova att de är alldeles ljuvliga att jobba med!!

Det här fullmatade papperspaketet fick jag hem från Pion Design. Visst ser det läckert ut?!

***

Först ut är en Lo jag gjort med några nytagna badbilder. Hela förra veckan,  och denna veckan, har jag skjutsat min mellankille till sommarsimskola. Det är en nätt liten tripp på närmare 1,5 mil… enkel väg. Så det blir till att ta med sig alla barnen  och då vill de ju givetvis bada de med …   =  )

Jag har häftat fast en bit tyll lite fluffigt under två av fotona. Därefter har jag ”döljt” häftklammern med en grupp blommor. (Tyvärr ser de väldigt grälla och fel ut i färgen på fotot. Ber om ursäkt för det… svårt att fota sent på kvällen i dåligt ljus.)

För att förstärka känslan av vattendroppar så sprayade jag lätt med glimmermist på några ställen över LO´n. Åter igen gör inte fotot LO´n rättvisa : (

***

Min yngsta tjej, Vilja, ihop med lill-kusin Molly. Tror inte att det kan finnas någon som dyrkar sin lill-kusin mer än vad Vilja gör… Hon är så glad och stolt när hon har vuxit ur ett klädesplagg…”för då skall Molly få den av mig”, säger hon glatt.

På dessa foton så poserar tjejerna i sina likadana kjolar… vilket Vilja tycker är såå roligt att de har.  =  )

Dessa papper är helt underbara att jobba med! Varenda liten pappersbit går att använda. Här kan man se hur jag klippt ut en vacker fjäril och även skurit ut ett vykort ur ett annat papper.

…och såhär ser man att fjärilens vingar är lätt uppböjda…

***

En Lo om min äldsta kille och hans kompis. De har verkligen funnit varandra detta sommarlov. De är mer eller mindre som ler och långhalm. ;  ) Det är verkligen härligt att se sån äkta vänskap! De leker, busar, badar, plockar smultron, spelar data och hittar på små hyss… precis som ett par 10-11-åringar skall göra!

Liten korsettsnörning…

…och ett läckert hänge, typ namnbricka. Dessutom en drös med utstansade fjärilar…

… och ännu fler fjärilar. Dessa flyger omkring på flera ställen på LO´n.

***

Sist, men inte minst, ett kort! ….eller , minst är det ju faktiskt, haha. Faktum är att det här kortet bara är 10×10 cm stort! Jag har använt mig utav en Magnolia ministämpel som jag köpte för ett par veckor sedan… den är såå söt!!

Det här pappret med söta förgät-mig-ej på blev en klar favorit hos mig! Dels för att jag älskar den blomman, dels för att färgerna är så vackra och dels för at själva kompositionen av pappret är helt underbart! Skulle nog behöva ett par ark till… ;  )

Jag har färglagt Magnolian med distressdynor och vattenpensel. Minirosorna var ljusrosa från början… de färgade jag om med hjälp av Promarkerpenna…smidigt sätt att förändra de blommor man redan har.

Tyllen fick sig en omgång med blått stickles. Tycker det blev rätt läcker effekt av det!

***

 Såå… det var allt jag hade att bjuda på idag. Kanske kan det komma att bli några alster till längre fram. Jag har en del material kvar…. det var, som sagt,  ett generöst tilltaget papperspaket jag fick hem.

Tack snälla, söta Jenny för att jag fick äran att jobba med era papper. De är verkligen ljuvliga!

Och ni som inte redan skaffat hem några, eller alla, av dessa papper , bör kika in hos Pion Design snarast för att skaffa era exemplar…   ;   )

Nu väntar barnen på att jag skall baka en tårta under dagen… Min älskade make fyller 40 år idag… Grattis älskling! *vinkar lite*

 KRAM!    //  Sophia

3 kommentarer

Filed under Kort, Kurrebo / Sophia, Layouter, Pion Design

3 responses to “Pion Design…glöm ej mig!

  1. Så många läckra alster du fick skapat av dessa läckra papper
    Kraaam C

  2. ÅHHHH så himla läckra alster du gjort med dessa underbara papper…😀 hihi

    Sååå läckra och sååå duiga!!😛

    Kraaaaam

  3. Underbara skapelser!!!!!!!!!!
    kramar mammasol

Kommentera

