Skogstokigt härliga stämplar!

Hej, hej…!

Idag kommer jag att bjuda på en kavalkad av alster som jag skapat med Skogstokiga´s underbara stämplar.

Det första jag bjuder på är ett enkelt kort med den söta nalle-tjejen och texten ”Kramar”.

nalle-kramar

Nallen har jag först stämplat på ett papper och sen stansat ut med hjälp av en Spellbinder-die. Därefter färglade jag henne med distress-dynor och vattenpensel. Tyckte sen att det såg lite ”naket” ut… så jag stansade ut en mindre scalloped oval och lade den över som en mask, sen distressade jag kanterna med ”milled lavender”.

nallen

Texten stämplade jag direkt på det mönstrade pappret för att få den att smälta in bra.

kramar...

När jag sen hade kommit igång med att leka med mina distresser, så fortsatte jag av bara farten…. och resultatet blev denna distressruta ! Här har jag använt en till textstämpel, ”tack”, och det söta biet och flickan.

distressruta

Biet stämplade jag litegrann utanför själva rutan. När jag sen skar till pappret så lät jag en del av biet få ligga lite utanför. Stämplade sen upp ytterligare ett bi och monterade ovanpå det första med hjälp av 3d-kuddar… böjde upp vingarna litegrann bara.

distressruta

Det sista alstret jag gjorde är oxå ett kort  ( konstigt va.. ?  ;  )

Här har jag använt den fina label-stämpeln och den suuupersöta gunghästen!

gunghäst

Label-stämpeln använde jag direkt på ett mönstrat papper och klippte sen ut den.

label..

Jag har länge tänkt att jag skulle testa  paper-piecing…Ja, ja..jag vet! Jag är hopplöst efter!  ;  )   Men det är ju så, en del saker blir det ju aldrig av att man testar… Men nu skulle det iallafall bli av!  =  ) Den här söta gunghästen var de perfekta anledningen…

gunghästen..

Sen fick jag även en jättefin stämpel att använda på baksidan av kortet. Klart man skall visa upp att det faktiskt är riktigt hantverk och inget prefabrikerat elände…   ;  )

baksidan...

Såå… det var allt jag hade att bjuda på idag. Det blev ett riktigt låååångt inlägg…! Tack för att du orkat hänga med ända till slutet..   ;  )

Vill passa på att tacka gulliga Petra för att du låter oss leka med dina superfina stämplar! TACK!!  Nu har jag även plockat fram mina egna Skogstokiga stämplar… och kanske ni får se fler alster längre fram  ;  )

Ha det så gott i sommarhettan!

KRAM!  /  Sophia

3 kommentarer

Filed under Kort, Kurrebo / Sophia, Skogstokiga

3 responses to “Skogstokigt härliga stämplar!

  1. Helt underbara kort!!!
    Så snyggt du har färglagt nallen.
    Såååååååååååååå snygg gunghästen blev/ Kram Anneli

  2. Wow vilka häärliga alster!
    Kraaam C

  3. Sååååå vackra kort…
    Alltså gunghästen är bara sååå läcker så jag drägglar!! Den har du verkligen lyckats med!!😛

    Kraaaaaaaaam

Kommentera

