Bra-och-ha-kort…och bokmärke

Hej på er i sommarvärmen!

Hur har ni det? Njuter ni av sol och bad eller går ni och gömmer er i skuggan för att sen komma framkrypandes på kvällen…?

Själv njuter jag för fulla muggar!! Jag och barnen formligen bor på altanen och alternerar mellan bassängen och hamocken samt intar det allra nödvändigaste sådana här varma dagar…GLASS och saft ( för mig blir det Pepsi Max istället för saft ).

Det har heller inte blivit speciellt mycket scrappat den senaste tiden…för vem vill vara inne när det är såhär underbart väder!… men jag tänkte visa vad jag snabbt slängde ihop vid en av de gånger jag passerade scrappbänken på väg mot solstolen.  =  )

I stället för en blomma...

Det här kortet är gjort av diverse spillbitar som jag hade liggandes på bänken.

Distressrutan är ett kul sätt att leka med sina distresser och sina stämplar. Här har jag använt ”bundled sage” och ”victorian velvet” som bakgrund. Därefter stämplat med ”brushed corderouy”, ”vintage photo” och ”walnut stain”. Att använd flera olika nyanser på stämplarna ger en känsla av djup.

Det här kortet kommer att bli ett bra-och-ha-på-lager-kort. Det är ju inte alltid som man har tid att ställa sig och göra ett kort när man skall iväg….   ;  )

bokmärke

Nästa sak som jag gjort, är ett bokmärke. Det kom till när jag hade små papperssnuttar kvar efter det förra kortet… Dessutom så hade jag precis börjat på en ny bok och hade inget bokmärke ledigt… tänkte då att jag skulle passa på och göra mig ett nytt när jag ändå hade inspirationen…  ;  )

bokmärke...

Jag valde att göra det dubbelvikt, precis som kortet. Tänkte att det skulle vara perfekt att lägga en boksida emellan! Då kan man lätt hitta rätt uppslag och, beroende på åt vilket håll man satt det mönstrade, även se vilken sidan man skall börja på.

bokmärke..close-up

Jag ville ju ha någon form av dekoration på bokmärket… dock ingenting som kunde lossna eller gå sönder. Såå, det fick bli två olika Tim Holtz-stämplar direkt på det gröna pappret. Textstämpeln stämplade jag med mörkt lila och fåglarna med ”vintage photo”.  Tycker nästan att jag fick till en lite halloween-känsla på alstret…   ;  )  Kanske beror det på färgerna eller så beror det på stämplarna…?

Nåja… det var allt jag hade att bjuda på idag…. men kika gärna in här imorgon med. Då kommer några alster med sponsrat material…..

Ha det gott i sommarvärmen! ….. glöm inte att dricka rikligt med vatten så ni slipper huvudvärk av hettan!

KRAM!  /  Sophia

2 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Kurrebo / Sophia, Tips och idéer

2 responses to “Bra-och-ha-kort…och bokmärke

  1. Eva

    Så snyggt, och vilket bra bokmärke ett sådant får det bli till semestern och alla böcker jag tänkt läsa.

  2. Ja så vackra!! Älskar färgern på dem!! Sååå somriga och vackra!!😀

    Kraaaaaam

Kommentera

