Våga göra om…

Bild

 Bild

ja, idag var det då dags för mig (roolz) att inspirera här på scrapptorget igen och då tänkte jag visa någonting lite annorlunda, nämligen en LO som jag inte alls blev nöjd med… Det händer väl alla scrappare ibland, man har en bra idé och sätter igång, men ändå blir allt bara fel. Ibland beror det på humöret och ibland funkar det bara inte, så även för mig..  ;)  så då tänkte jag ta tillfället i akt och tipsa lite med, eftersom vi har tips och idéer som tema den här månaden passade det ju utmärkt.

Så här kommer det då, ett av mina bästa tips: VÅGA SLÄNGA. VÅGA GÖRA OM. ja, väldigt enkelt råd kanske, men ibland sååå svårt. jag vet själv precis hur svårt det kan vara att helt sonika bara slänga å börja om, när man faktiskt har suttit och scrappat med en sak länge, även om det blir ”fel”. Men jag resonerar som så, att om jag inte blir nöjd, ja då är det ju inte värt att spara heller. Så mitt tips är att börja om, spara det som känns bra, plocka bort så mkt delar du kan å släng resten. För mig funkar det bäst att låta det ”dåliga” alstret ligga ett tag, så att man kan se det med nya ögon, för att sen efter ett tag skapa något annat av det.

Precis det gjorde jag häromdagen och tänkte nu då egentligen först ha visat den LO:n som jag inte blev nöjd med, men fotona på den verkar ha flugit sin kos (skulle kunna ha varit så att ”någon” glömde fota innan saxen demolerade den).. Men där var iaf det beigea papperet monterat längst ner till vänster på ett rosa mönstrat papper och den lilla beigea snutten uppe i högra hörnet. Jag vet inte varför, men allt kändes bara så fel med den, när allt väl var på plats. Dock tog det ganska lång tid för mig innan jag faktiskt kunde med att klippa isär den och börja om… Men det gjorde jag i alla fall, började om. Här är då den nya LO:n, som jag faktiskt blev mycket nöjdare med (och kom ihåg att fota)..😉
 
 

jag klippte loss de beiga bitarna ur den gamla LO:n och monterade dessa på ett svart CS, med ett rynkat band under. Sen ville jag gärna ha lite söm på med, men i brist på symaskin fick det bli i form av rub-ons. ;)  Jag lät dekorationerna sitta kvar som de satt innan och la på en titel ”remember to SMILE, always”, sen kände jag mig faktiskt mycket mer tillfreds med själva upplägget och hela LO:n..
 
Ja, det var allt jag hade att visa för idag.. 
 
//roolz

Bild

3 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Inspiration, Layouter, Scrapptorget, Tips och idéer

3 responses to “Våga göra om…

  1. Jag tycker att den blev otroligt vacker… Men ofta har man väl en bild i huvudet å blir det inte så så är man missnöjd…😀 Men jag tycker den var superfin!!

    Kraaaaaaam

  2. Ett mycket bra tips – att våga göra om när man inte är nöjd och inte bara sura över att man har en ”ful” LO som man inte gillar.
    Synd att du glömde fota din andra LO för jag bidde lite nyfiken på hur den ”fel-iga” LO:n såg ut för den här bidde ju helt uunderbar.
    Kraaam C

Kommentera

