Natur

Halloj på er som tittar in och inte är bortresta på semester.

Ja det är väl så att man inte har så stor lust att sitta inne i pysselrum den här årstiden. Klart om det spöregnar och man inte har nåt annat att göra  så händer det väl?

Jag gör till och med julkort,haha…

Jag tänker inte visa några färdiga kort idag utan bara motiven till  kort. Har gjort några naturkort med stämplar som jag älskar, nämnligen Stampscape. Så har jag dessa ”på lager” om jag får för mig att göra ett kort med just ett sånt motiv.

Jag har bara stämplat och sen använt en bomullstuss med torrkalk. Jag är inte bra på att måla så det här med bomull och kalk är toppen tycker jag för det är bara att kludda på för fulla muggar =) och jag tycker faktiskt att det blev riktigt bra, eller??…….

Gult,orange och rött på denna

Denna är helt i svart-vitt så det är mest grå kalk

…den här är blå som synes och granarna har fått lite grönt på sig men här har jag stämplat molnen med blå Distressdyna

…här la jag en utstansad cirkel där uppe och kalkade runt om så det blev en måne och sen gjorde jag samma sak i vattnet

..och till sist den här som inte är kalkad alls utan bara stämplad i brunt för att få en gammal sliten look och här har även en annan favvostämpel fått vara med ”båtmannen” som är från Beewax och den är köpt hos Hobby & Hantverk. Mina Stampscape har jag ingen aning om vart jag köpt för jag har haft dom länge men jag vet att just nu finns dom hos Pysseltagen.

Tack för mig och ha en fortsatt fin,bra,härlig sommar!

Kramar//Y

4 kommentarer

Filed under Färginspiration, Kort

4 responses to “Natur

  1. woooooooow wooooooooow så himla snyggt och effektfullt!!😀

    Kraaaaaaaam

  2. Bic

    Hej och vilka underbara alster, satt länge och kollade in effekterna du fått när du kalkat. Toppensnyggt. Ha en bra helg.

  3. W O W !!!
    Såå jäkla läckert!! Nu blev jag ännu mer sugen på dessa underbara stämplar…. hade faktiskt tänkt köpa några i helgen, men nu uteblev min resa till Leksand och därmed inga stämplar : (

    Ha det bäst vännen!
    KRAM!

  4. Aha…det är så du får till den där snygga färgläggningen – tackar för tipset om ännu ett sätt att färglägga sina stämpelmotiv (ännu en sak att sätta på önskelistan😀
    Kraaam C

Kommentera

