Spillbitar

Spillbitar är väl något som vi alla har liggandes i gömmorna. Ibland är det små pyttebitar av favvo-pappret och ibland blir det rätt stora bitar över.

Så idag tänkte jag ( Sophia ) visa er två riktigt snabbscrappade kort med just spillbitar.

Det här första kortet är gjort av tre spillbitar i olika färger. Jag fixade till kanterna så att de blev i passande storlek. Ett band och en rosett klämde jag dit innan jag limmade fast den sista spillbiten. En söt Penny Black-stickers, en blomma och ett blad samt några alfabets-stickers … och Voilà! Fix färdigt!

Det här kortet tog mindre än 10 minuter att göra…. perfekt när man har lite bråttom och snabbt behöver ett kort.

Nästa kort är nästan lika snabbscrappat. Tja, själva kortet gick fort, men färgläggningen tog några minuter till  ;  )

Här har jag använt spillbitar ifrån samma papperskollektion. Det gör att det verkligen blir lätt-matchat! *me like!* Stämpelmotivet är färglagt med distressdynor och vattenpensel och sen utskuret med skalpell innan jag monterade det på 3d-kuddar. Även till det här kortet blev det ett band och rosett  ;  )  Sen kastade jag på några söta blommor och lite bling. En enkel grattis-text av alpha-stickers fullbordade kortet.

Som sagt, två väldigt enkla, snabbscrappade, men samtidigt, söta kort. Känns oxå bra att ha varit och plockat i spillbitslådan istället för att skära i ett nytt ark.

Hoppas att jag har motiverat dig till att kika i spillbitslådan nästa gång du skall scrappa. Där kan finnas riktigt mycket fint och användbart… kanske t om några nya favvo-kombinationer i färg eller form….  ;  )

Ha det gott… och sola försiktigt!

KRAM! //  Sophia

3 kommentarer

Filed under Kort, Kurrebo / Sophia, Scrapptorget

3 responses to “Spillbitar

  1. Va fina!
    Jag har också upptäckt spillbitarnas glömda värld;)
    Min favvo här är igelkottekortet, så gulligt!

    Kraaaam!

  2. Så supersöta kort!!
    Kraaaaaaaam

  3. Härliga kort! Hihi, jag känner mig alltid så duktig (!) när jag använder spillbitar så tusen tack för inspirationen!

Kommentera

