Utklippta dekorationer

På de alster jag (Ejja) vill visa idag har jag använt mig av papper som dekorationer. Tycker det finns så många papper med fina mönster, blommor, fjärilar, blad, prickar och andra motiv som går att klippa ut och använda som dekoration. Jag har fasnat lite i att klippa ut från papper och tycker det blir bra,  ngt annat än ”vanliga” blommor (som också ligger mig varmt om hjärtat).

Jag har gjort ett par layouter som är sommriga och som passar bra i denna härliga årstid.

***

På layouten nedan har jag klippt ut jordgubbar, tyckte det passade perfekt till fotona och även den titel  jag  valt.

Lite band och ruffade kanter.

Lite bling, utklippta jordbubbar och ruffade kanter.

***

Så en lager-på-lager LO med ruffade och chalkade kanter.

Blommor är utklipta och ett par är satta på 3D-kuddar.

Papper som jag vikt dubbelt och gjort som ett draperi, sedan en sydd rand på blev en liten detalj.

***

Tackar för mig för idag.

Eivor/Ejja

2 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Inspiration, Layouter, Scrapptorget

2 responses to “Utklippta dekorationer

  1. Vilka härliga layouter!!

  2. Underbara LO:er… Gillar alla färger i kombo med alla färger och det naturfärgade… mumma…😀

    Kraaaaaaaam

Kommentera

