En somrig kakburk, några kort!

 

Denna månad har jag, Annica H, fått den äran att skapa med ett månadskit från Emma på Scraplagret!

Jag började med att altra en ”kakburk” av plåt. Det är i alla fall vad jag tänkte ha denna till! Jag ska fylla den med hembakta kakor, och ge bort som en midsommarpresent till den familj som bjudit in oss att fira med dem! Alla blommor, det härliga bandet och strassen finns i detta månadskit! Härligt ljuvliga sommarfärger!

En liten tag med en sommarhälsning… Observera det söta rutiga bandet! Jag bara måste ha mer av det!🙂

Här är dekorationen på locket. Det är massor av blommor i kitet! Jag ”byggde ihop” några, av lager med vanliga blommor, och en metallblomma. En söt pärlbrad håller sedan ihop det hela.

När midsommarhelgen sedan är slut, och alla åkt hem, är det väl passande att skicka ett kort som tack till värdparet? Det gör inget att det matchar den tidigare gåvan heller…

En enkel baksida, med min inspiratörsstämpel från Scrapptorget. (Tack igen söta Yoli!)

Dekorationskitet innehåller en massa underbara blommor, så jag gjorde ett par kort till. Blomman i det övre vänstra hörnet påminner mig om jordgubbar! Det blev därför ett kort med ”gubbar” på, så att det skulle matcha.

Blomman ser så mumsig ut…

Och det gör väl jordgubbarna också?

Ännu en enkel baksida! Detta kort får nog åka i postlådan, som en sommarhälsning till en jordgubbsälskande familj…😉

Man skulle kunna tro att alla dekorationer var slut nu?… Men se icke!🙂 Det räckte till ännu ett kort, och så här blev det.

Här fick jag in ett nyckelhål, med tillhörande nyckel. Praktiska brads! Den helt underbara prickiga blomman fick en given plats, en blomma ihopsatt i lager, och lite strass blev dekorationerna på detta!

Och här kommer den sista baksidan! Puh!…
Tack ska du ha för att hängde med ända hit! Det blev ett långt inlägg, och många bilder…

Ja, det var allt som jag skapat med dekorationskitet från Scraplagret!

Tusen tack till Emma, för att du plockat ihop ett så ljuvligt kit! ♥

6 kommentarer

Filed under Scraplagret

6 responses to “En somrig kakburk, några kort!

  1. Sååå himla läckert allting
    Kramar//Y

  2. Helt underbara saker du skapat!! Somriga å färgglada!! mumma!!

    Kraaaaaaaaaam

  3. Otroligt snyggt och inspirerande Annica. Superläckra färger.

  4. Eva

    mmmmmmmm jag är mållös, det är helt underbara alster.

  5. Muums såå mycket läckert du skapat med detta häärliga kit
    Kraaam C

  6. WOW! Så mycket du gjort av kitet och sååå vackert! Tack ♥

Kommentera

