Veronica *hjärta* Skogstokiga

Idag visar jag mina alster som jag gjort med Skogstokigas superfina och roliga stämplar.

Det första är en påse som jag dekorerat med lite olika mönstrade papper och den söta flickan som tittar och verkar lite småfnittrig…

Jag tyckte det passade så bra med de små getingarna där så jag satte ihop dom med 3D kuddar så fick de sväva lite utanför påsen.

Motiven är målade med distress pads och som ni säkert kan se så har jag våfflat motivet i en wellpapp dragare. Blev en lite kul effekt tycker jag. Det kommer jag definitivt att göra mer på mina alster, man får bara tänka på att storleken på motivet ska passa i maskinen.

Här ser man lite bättre hur jag har satt ihop dom….

Den blåa färgen på deras vingar är Stormy sky och jag har liksom dragit ut färgen med min vattenpensel och inte suddat ut något. Därför tycker jag det ser ut som om det är målat med en penna. Vad tycker ni?

Det andra alstret gjorde jag med Skogstokigas fina och superanvändbara labelstämpel.

Jag stämplade den direkt på ett mönstrat papper och klippte ut runt konturerna. Jag hittade lite godis i min gömma (va?! har jag en sån?) *skratt* som jag la ned i den lilla smala bokmärkescellofanpåsen.

Jag kom inte på något bättre ord än ”MUMS” då godis är det bästa jag vet och speciellt lakrits!

På bokstäverna har jag 3D lack och i den svarta eyeletten är det en bit lila floss.

En annan effekt som har på denna label är att hela den blänker. Kan ni se det? Innan jag satte dit alla dekorationer och tryckte dit eyeletten så stämplade jag med embossing dynan och hällde på massor av embossingpulver clear. Den blev inte bara snygg utan också lite hårdare i materialet. Kan vara ett bra tips om man har ett lite tunnare papper som man behöver stärka upp lite.

Jag böjde till labeln på mitten och fäste den på cellofanpåsen med vanlig häftklammer. Det döljde jag genom att sätta dit några snurklor.

En liten närbild på snurklorna.

***

Jag vill till sist säga:Miljoners TACK!  Petra för att jag har fått förmånen att skapa med dessa härliga stämplar.

***

Imorgon är det midsommar och jag önskar er en underbar midsommarhelg med mycket jordgubbar, dans runt stången och glöm inte att vara rädda om varandra!

Kram!
// Veronica

5 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Skogstokiga

5 responses to “Veronica *hjärta* Skogstokiga

  1. Super härliga påsar!!!

  2. Läckert vännen!
    Gillade hur du våfflat pappret…. såå coolt!

    Ha en trevlig midsommar med allt som hör till!
    KRAM!

  3. Åhhh så himla läcker påse… Diggar hur du använt getingarna!!😀

    Kraaaaaaaaaaaam

  4. Sååå läckert!!!
    Din sommarpåse gör vem som helst glad i dessa läckra färger och vilken häärlig effekt det blev av att ”wellpappra” motivet. Muumsig godispåse fick du ocksåå till
    Kraaam C

  5. Eva

    Mums, gu så gott! Härliga påsar och så kul med att ”wellpappra” motivet, så fint färglagt också.
    Kram

Kommentera

