Sommar, sommar, sommar!

Så var det dax för Annica H att ha en en bloggdag här på Torget igen!

Sommaren är här! Ljuvliga dagar ligger framför oss! Trots att jag hellre är ute och njuter den här årstiden, så blir det faktiskt lite scrappat också. Den här buketten gjorde jag dock tidigare, för att kunna ha den stående framme hela våren, sommaren och hösten. Jag tycker att färgerna passar nästan hela året? Dessutom är den väldigt lättskött, och slokar inte om vi åker bort några dagar…  

Jag vet att det inte är den snyggaste ”vasen” i värlshistorien…😉 Jag ville bara visa att jag lindat floristtejp runt hela stommen på buketten. Många varv, och stadigt! Vi har nämligen en dotter i familjen som vill låna buketten och leka brud ibland, så den måste tåla lite tuffa tag!

Stommen är gjord av BIA spiraler. Pink Paislee hade en teutorial på sin blogg för rätt länge sedan, där de visade hur man gör.
Allt pappersmaterial till denna kommer från Basic Grey. Knappar, band och dylikt har jag ”hittat” i lådorna…

Blommorna är origamivikta. Jag har gjort ett par olika modeller för att få lite variation. Det sitter Flowercenters från Prima i en del av dem.

Den nedre blomman på denna bild, är en  iris. Lite kluriga att få till av scrappapper, men det går!

Jag fyllde ut mellanrummen med pappersspiraler, och lite annat. Här ser du en fjäril ”på väg”.

När min bukett var klar, så spayade jag alltihop med en spraylack. Jag strösslade även lite glitter över innan den torkade. Detta gör att buketten blir mycket tåligare och den blir lättare att damma av. Om du inte har spraylack hemma, så är en bra hårspray ett rätt bra alternativ!

Japp! Det var min sommarbukett!

Tack för att tittat förbi! ♥

10 kommentarer

Filed under Scrapptorget

10 responses to “Sommar, sommar, sommar!

  1. Häftig skapelse!🙂

  2. Herregud så vacker ♥ Och vilket jobb !! Så himla läckert

  3. Jag bara äälskar dina uunderbara pappersblommor
    Kraaam C

  4. Wooow underbar bukett! Såååå läckra blommor!

    Kram

  5. Katarina

    wow så snyggt!! de där blommorna skulle jag vilja lära mig hur man gör🙂 duperfina🙂

    //Katarina

  6. Den är bara såååå fantastiskt läcker Annica!! Blir helt mållös!!😀

    Kraaaaaaaam

  7. Åååååååh! så underbart vacker!

  8. Oj, vilket jobb men ack så läckert…..

  9. Sååå fantastiskt vacker skapelse!! Wow!!

    Kram från mig,
    Eivor/Ejja

  10. Men så läckert!!! Skulle också vilja lära mig hur man gör blommorna!! Jättesnygga!!!
    Glad Midsommar på er alla!!🙂

Kommentera

