Nyfiken på Freja Skapargård…

I dag fortsätter vi med våra Nyfiken på reportage där ni får lära känna våra sponsorer lite bättre – ja, kanske få ta del av sånt som ni annars inte får veta om dem… Vilka dom är, vad dom gör och hur just deras företag kom till! I dag är det  Annette med Freja Skapargård som står i fokus…

Ägare: Annette Philips
E-butik: http://www.frejaskapargard.se/
Blogg: http://frejaskapargard.blogspot.com/

Berätta om dig själv:

Mitt namn är Annette Philip.  Min familj består av mig och min make Joachim. Vi har två barn tillsammans – Johan 6år, och Karin 4 år som älskar att sitta och klippa, klistra, konstruera och glitterlimma i timmar. Vi flyttade för 3 månader sedan från en fantastisk skånelänga med underbar trädgård till ett skönt funkishus där trädgården är fylld av kirskål. Men, vi tar utmaningen som ett intresse och det är spännande och se hur trädgården efterhand växer fram.

Berätta något roligt du tror att vi inte vet om dig:

Jag kan skriva spegelvänd skrivstil.

Berätta gärna om din egen scrapstil och dina personliga favoriter.

Naturligtvis är de från den senaste kollektionen. Bakom både band och papper ligger många timmar för att matcha ihop och planera inköp. Därför är det extra roligt att kunna scrappa med dessa.

Band, knappar, glitterlim, på frihand. Skriver ofta personliga tankar och texter på LO:ens baksida för att kunna sätta upp dem. Barnen tycker det är så roligt att titta och prata om dem istället för att de bara åker in i ett album.

Alster skapade av Annette med papper från egna kollektionen:

Bakgrund till att starta butik – hur kom det sig att du startade eget?

År 2000 startade jag företaget Freja Skapargård. Här säljer jag mina designade och producerade läromedel och inspirationsmaterial för textilslöjden sedan 10 år. Har man barn i skolan, kanske man hört talas om Pippelipper? Ja, då har man träffat på ett varumärke från mig. Det är mjuka fantasidjur som ofta sys i velour av barnen i textilslöjden runt om i Sverige.

Nu har nya grenar vuxit till i företaget och jag är stolt som presenterar ett designpapper som är NAPM-, FSC- och Svanen märkt. En enkel och fräsch design som nordiskt kan komplettera och matchas med andra papper. Att mixa textil och papper är mitt signum.

Har ni Webshop eller riktig butik, båda?

Ja, webbutik som insipiration.  Som säljer både egna produkter plus ull, tyger och en del andra ting.

Anordnar ni kurser? Mässor? Träffar?

En viktig del av mitt skapande är att möta kunders och ÅF-s önskemål och tankar. Därför deltar jag på mässor och träffar över hela landet.

Här kan ni se ett urval av Freja Skapargårds vackra och miljövänliga papper:



Tankar kring ert DT-team – hur tänker ni när ni väljer team.
Vi har just nu inget DT utan använder min personliga blogg http://frejaskapargard.blogspot.com/

Vad tror ni om kommande trender/stilar och produkter?

Jag är övertygad om att fler och fler människor tycker det är viktigt med miljöarbetet. En enkel sak är då att välja är just Svanenmärkta produkter.

***

Tack så mycket för detta Annette
Lycka till med allt!

Kraaaaamar//

Lämna en kommentar

Filed under Nyfiken på...

Kommentera

