Somrigt


Teamet gör somriga alster och här kommer ett kort från mig (Yvonne) som jag tycker är SOMMAR

Stämplar från Prima och somriga blommor.

tack för mig

Kram//Y

******


Och här kommer en sommar-LO från mig, Lilla07an

2009 års första dopp för maken och äldsta dottern. Det var inte särskilt varmt i vattnet 1 juni, men det var hiskeligt varmt i luften🙂 Scrappat med dem underbara Förgät Mig Ej-pappren igen. Dem passade så fint med mitt foto🙂

Bjuder på en detaljbild också


Ville få dem vackra fåglarna på mönsterpappret att träda fram lite så jag kladdade på lite 3D-lack på dem.

Det var allt för mig den här gången.
/M

***

Även jag, Kurrebo, vill passa på att visa en sommar-LO.

Fotot är taget på Skansen förra sommaren. En underbar dag tillsammans med mina fem barn. Pic-nic, lek, bus och karusellåkande… och förstås…. massor av fotograferande!

Jag har lekt med en massa olika mönstrade papper och en massa olika färger! Absolut inte vad jag brukar göra, haha. Men idag kändes det som en färg-glad dag och så fick det bli!

karusell-sommar

Texten lyder ” En karuselltur gör ingen sommar” och det är precis så som mina barn tycker…”för åka karusell borde man få göra varje dag”… citat från min äldsta son.

karusell-sommar

Blomman har jag färgat in med distressdyna ”dried marigold”. Ett enkelt sätt att ändra den befintliga färgen på blomman och samtidigt få rätt nyans till sitt projekt. Bakom blomman ser ni papper ifrån bl a Freja Skapargården.

karusell-sommar

Jösses vad många olika färger, former och mönster jag lyckats få med!! Absolut inte min vanliga stil…. men jag gillar det!  Jag har även använt min dymo till delar av texten… både röd och svart remsa.

karusell-sommar

Den söta fågeln är en Tim Holtz-stämpel som jag invigde på den här LO´n.  *me like!*  Den kommer garanterat att användas på många fler alster!

Det var allt jag hade att bjuda på idag.

 Hoppas ni hittat lite inspiration till era egna sommaralster!

KRAM!  / Sophia

5 kommentarer

Filed under Inspiration, Kort, Kurrebo / Sophia, Layouter, Lilla07an/Maria, Scrapptorget

5 responses to “Somrigt

  1. Härligt kort och härliga layouter!

  2. Pingback: Dymo

  3. Eva

    Så härliga och snygga alster

  4. ÅHHHHH tjejjer…. Vilka ljuvligt somriga alster!! Så härligt att se en LO med så mycket färg från dig Sophia, och härligt att se en så naturfärgad LO från dig Maria… Å dina alco-ink kort är bara lika läckra som alltid Yvonne!!😀

    Kraaaaaaaaaam

  5. Sååå mycket häärlig sommar ni bjuder på tjejer – glada färger, häärliga detaljer – ja det är sommar!!
    Kraaam C

Kommentera

