Helan gååår….

…sjuung hoppfallerallanlej – Hej!!!

Snart är det midsommarafton och vad är väl mer sommar såå säg?? Regn och dans kring midsommarstång och såå en nubbe till sillen (eller kanske inte, för ärligt talat såå tycker jag (Cyllan) att nubben mest smakar rengöringsmedel…hihiii :-D)

Men min pappa uppskattar sin nubbe till sillen så jag blev såå glad när jag hittade den här lilla lådan med 5 småå vodkaflaskor i på systemet för då kunde han få en sån i födelsedagspresent. Lådan är i hårdplast såå den funkade bra o altra för lite roligare kan ju en födelsedagspresent se ut ….

…eller va tycker ni?? (ler). Ett fodral i cardstock med ett passande motiv fick det bli. Den svenska flaggan (som jag köpte i mataffären) satte jag fast med dubbelhäftande tejp under själva flaggan så att jag kunde få den att se ut som om den flaggade i vinden.

Den här ugglan från Tweet-ies gjorde jag om lite så att den passade mitt tema (även om ballongen i sig är festlig). I min samling hittade jag stämpelpennor som jag köpt ifrån Panduro. Jag har inte använt pennorna så ofta men till det här projektet funkade de kanon för jag ville inte ha med ballongen eller snöret under ugglans fot såå de linjerna lät jag bli och fylla i med färg från pennan.

Jag stämplade 3 ugglor i rad. Sen ritade jag ett streck (under ugglans ögonfrans) där jag låtit en bit av snöret vara kvar på motivet så att jag fick till ovandelen på glaset och under ugglans fot ritade jag dit en cirkel så att glaset fick en fot…och ett tu tre hade ugglorna fått vars ett nubbeglas. Ritade även dit lite noter och notstreck mellan ugglorna och skrev dit slutklämmen på ”helan går”.
Ugglorna har jag färglagt med ProMarks och Copic pennor och så använde jag min blenderpenna (Promarks) för att få till en ljusare fjäderdräkt på ugglan under munnen. För att piffa till motivet lite har jag satt glitterlim på ugglornas mössor men det syns som vanligt dåligt på fotot.

Cardstocken räckte inte runt hela förpackningen så där bak fick jag sätta fast en bit mönsterpapper så att fodralet gick att stänga. Jag ritade en sömnskant runt allt och chalkade med blått runt kanterna.

Eftersom man vill komma åt sin nubbe satte jag fast ett lås på fodralet. På den delen där jag både har cardstock och mönsterpapper gjorde jag hål för att sätta fast den här lilla duffert-knappen (tror det stavas så).  Sen gjorde jag ett hål uppe i cardstockslocket med och satte fast en bit natursnörre som jag slog en dekorativ rosett på.

♥♥♥

Med denna lilla nubbe vill jag passa på och önska er alla en skön sommar
Kraaaam C

10 kommentarer

Filed under Alter, Cyllan/H-zon Design

10 responses to “Helan gååår….

  1. Aaaa dé é ju sååå fiffigt och såååå läckert!
    CANONidé och perfekt present.
    Kram//Y

  2. Lilla07an/Maria

    vilken härlig idé Cyllan! Perfekt present till nån som gillar nubbe. Själv håller jag med dig om att det inte alls smakar nå gott.
    Så roligt du kom på med ugglestämpeln.
    Jätteläckert!
    Kram /M

  3. Men ahhhh… sååå fiffigt!!
    Det här måste ju bara fixas till midsommarfesten!!
    Tack för inspirationen, Cyllan.

  4. Jättefin liten present! Fin, arbetad och uppfinningsrik alster.

    Kram från mig,
    Eivor/Ejja

  5. Helt ljuvlig Cyllan!! Du är mästare på att scrappa nubbar alltså!! Älskar din Jamare som du hade förra året!! Å denna är ju bara fööööör söt!!😀

    Kraaaaaaaaaam

  6. Det blev ju jättesnyggt, vad kul med ugglorna också! =)
    Kram Elenor

  7. Ali

    Vilket gulligt litet nubbe-paket.
    Jättesomrigt och fint!

  8. Wow wow wow Cyllan vilket nubbepaket ….det är döläckert !!!🙂

    Kram Anneli

  9. Men så kul!!! Och stämpeln var ju perfekt till den presenten. Helt enkelt härligt ”inslagen” present!!!

  10. Eva

    Superhärligt!! Så söt den lilla ugglan är, och smart att klippa bort ballongen och få en helt ”ny” stämpel.
    Kram

Kommentera

