Teamet tolkar Junis månadstävling…

Hej hej!

Nu är det dags för teamet att tolka Scrapptorgets månadstävling. En härlig skiss med somrigt tema är det som gäller. Vill ni vara med i tävlingen läs med HÄR om hur du deltar.

Tävlingen är sponsrad av Freja Skapargård som du får ett härligt vinstkit från – samt att du vinner en gäst-DT plats här på Scrapptorget i Juli.

***

Tema: Sommar & Sol.
Här kommer våra tolkningar på denna:

***

Här har ni min (Yolis) tolkning av Sophias härliga skiss och tema. Ja så himla härlig skiss att jag bara var tvungen att försöka mig på ett av mina favvofoton från förra sommaren – som konstigt nog aldrig fått sitta på en LO förrän tills nu.😀 Ja, visst är det så ibland, att man ser en skiss eller liknande och helt plötsligt bara vet exakt vilket fotot som passar till det.

Det fick bli – ja, som ni ser en LO i verkligt grabbig anda med massor av turkos-lått och trevliga detaljer från TH. Fotot är på en vän när vi var ett helt gäng ute vid kusten och levde det glada tonårs-livet.

Tag med lite journaling.

Uret kommer från Maya Road o visaren från TH.

Spets, bling och tryckknappar från TH.

Titel i två olika transparenta typsnitt. Me likey!

Det var allt från mig i dag!
Lycka till med era tolkningar…

Kraaaaamar//

***

Hej, hej…

Förra veckan visade jag er en LO som jag gjort utifrån min skiss. Då använde jag de härliga papperna ifrån Freja Skapargården. Idag tänkte jag visa er en annan tolkning utav samma skiss.

Det är alltid roligt att utman sig själv till att göra samma skiss men på olika sätt!

Även jag hittade en badbild ifrån förra sommaren…det är mina tre yngsta barn som plaskar i knattebassängen medans deras äldre syskon roar sig i stora bassängen. Huuh… jag bävar för den här sommarens badäventyr… tre icke-simkunniga och två som gärna hoppar från trean…. ;  )

Såå…här kommer nu min andra tolkning av skissen   ;  )

plask!

Här blev det flera lager med härligt färgglada papper!

När jag gjorde den här skissen så såg jag framför mig en LO i vintagestil… Det enda som är en aning åt det hållet skulle väl isåfall vara de ruggade kanterna, haha. För på den här LO´n har jag lekt friskt med edge scrapern och dessutom rullat kanterna på några ställen.

För att få till cirkeln under fotot, har jag använt mig av en Heidi Swapp Mega-mask och distressat med Vintage Photo. Om ni inte redan upptäckt mega-maskerna så kan jag varmt rekommendera dem! De är såå roliga att leka med! Det finns ju även i form av hjärta,{ brackets } och stjärna….

plask!

Massor av härliga blingswirls fick symbolisera vattenstänken som yrde kring barnen….

plask!

Här ser man även hur jag maskat en del av det prickiga pappret och distressat en cirkel. Lite ruggade kanter och rullade remsor. Tillsammans skapar de struktur och liv till LO´n.

Hoppas att vi kunnat inspirera er och att ni passar på att visa oss hur ni tolkat skissen.

Det var allt från mig för den här gången.

Ha det gott i massor!

~KRAM! ~

***

Glöm nu inte att vara med,
läs mer om tävlingen HÄR!

***

Kraaaamar//

7 kommentarer

Filed under Kurrebo / Sophia, Layouter, Månadstävling, Teamets tolkningar, Yoli Design

7 responses to “Teamet tolkar Junis månadstävling…

  1. roolz

    superfina..🙂
    åååh, vilket snyggt papper Yoli, vad är det för märke på det?? (å vart har du hittat det?).. ser lite ut som Hambly’s papper.. undrar om det kan vara det kanske.. men vart i all världen har du köpt det?? sååå himla coolt..

    • Hej hej vännen!!
      Japp det stämmer är dett Hambly papper – mini graph heter det. Det har funnits ett bra tag i mina gömmor så jag minns faktiskt inte vart jag köpt det…

      Men du kanske kan söka på det?

      Kraaaaaaaaam

  2. Era tolkningar av skissen är superfina.
    Jag skulle gärna vilja tolka också, men det gick ju inte denna gången =((
    Får återkomma då kortmakarna får tolka =)
    Kram på er!
    //Y

    • Klart du skall göra en tolkning! Även om det bara är LO´s välkomna i tävlingen, så kan du väl visa en tolkning för kort.
      Go for it!

      KRAM!

  3. Eva

    Toksnygga tolkningar!!!

  4. Vilka lääckra sommarLO:s tjejer – nu längtar man ju ännu mer efter badväder
    Kraaam C

Kommentera

