Layouter med fjärilar

Hejsan!

Äran att jag (Ejja) återigen få vara Gäst Inspiratör känns jätte roligt. Jag tackar för förtroendet och scrappar för fullt*ler*. Min vinst som jag vann i månadstävlingen kommer från Hannas Pysselstuga och jag har scrappat tre layouter av det härliga kitet som jag fick.

Den röda tråden som Ni säkert kommer att märka är att det finns fjärilar med på alla layouter. Jag älskar fjärilar, tycker de är vackra, så papprerna som var i kitet passade mig jättebra.

Den första layouten har jag scrappat i 8×8 och den är till vår älste sons album. Det är scrappat i ”jag” form och är om hans första år.

Jag har rivit och använt edge shaper, chalkat, sytt och klippt ut fjärilar från ett av de papper som var med i det kit jag fick.

***

På nästa LO har jag använt ett papper som jag tyckte nästa scrappade sig själv. Ett fantastiskt vackert papper med dekorationer i form av blommor och fjärilar i färg och glitter på sidorna. Jag ville att det skulle synas så mycket som möjligt och därför har jag varit sparsam med andra dekorationer.

En kvist som jag ”klippt av” från en större och sedan dekorerat den med lite pärlfloss. Jag har även här dekorerat med mer utklippta fjärilar och skurit runt två av de fjärilar som fanns på pappret för att kunna få fotot bakom dem.

***

På den sista LOen för idag har jag använt mig av ”vanligt” CS och ett underbart vackert papper med massor av små fjärilar. Som dekoration har jag en vacker kvist som jag virat lite pärlfloss på,  fäst blå pastiller (heter det så?) på, klippt ut mer fjärilar, använt lite band och bling.

***

Jag tackar Hannas Pysselstuga för det fina kit som jag fick scrappa med.

Jag önskar Er nu alla en härlig fredag och en trevlig helg!!

Kram från mig,

Eivor/Ejja

7 kommentarer

Filed under Gäst-DT, Hannas Pysselstuga, Layouter, Scrapptorget

7 responses to “Layouter med fjärilar

  1. Såååå himla snyggt det blev!
    Fint med alla fjärilar.
    Snygga papper och…….ja ALLT helt enkelt
    Kram//Y

  2. Åhhhh woooow vännen en sådan massor med ljuvliga LO:er du skapat!!
    Älskar bröllops-LO:n så härligt dramatisk o fylld med kärlek!!😀

    Kraaaaaaaaam

  3. Eva

    Ååå så mycket vackert, underbara papper och så fint det är med fjärilar, me like tooooo
    Snyggt att sätta lite ”pistiller” i den färdiga blomrankan.
    Kram

  4. Så vackert, min vän!

    Kram från Jenny

  5. Jättefint har du skapat av vårt material!
    Vad glad jag blev att du gillade det du fick!

    Kram på dig! och Tack❤

  6. Såå himla snyggt det blev med fjärilarna…
    Kraaam C

  7. Ali

    Du har trickat ihop superfina layouter. Jag gillar verkligen fjärlispappret bakom fotot på [utmarsch]. Du är sååå himla duktig!
    Kramis

Kommentera

